Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok mindenkinek!
Öröm számomra látni, hogy a megnövekedett idő, melyet együtt tölthetnek szülők és gyermekek egymással, mennyire gyümölcsöző és örömteli lehet. Ha a mostani helyzet jó oldalát keressük, ez bizonyára azon kevesek közé tartozik. Több idő jut egymásra: beszélgetésre, mesélésre, közös munkálkodásra, no és persze a közös tanulásra, amely nem mindig egyszerű...
Köszönöm a képes beszámolókat, videókat, a gondosan elkészített házi és szorgalmi feladatokat!
Szeretném kérni, hogy ne küldjenek el minden házi feladatot, egy jelzést viszont igen, hogy elkészültek az aznapi leckével. Adott napokon adott tanulóktól kérhetem a lecke bemutatását. Táblázatot készítettem magamnak ezek rögzítésére és értékelésére. A hangos olvasást videófelvétellel vagy élőben jelentkezéssel szeretném meghallgatni, mert semmiképpen sem szeretném, ha visszaesnének a gyerekek az olvasásban. Nagyon bízom ennek a közös munkának a sikerében!
Köszönet minden szülőnek a rengeteg segítségért!
Matematika:
mf.: 40.o./ 1. Számold meg az összes sajtot, oszd el az egerek számával! Karikázz is!
3. Mit jelent: harmada, nyolcada, fele?
Az összes sajtot megszámolom, elosztom hárommal, a kapott eredmény a sajtok számának egy harmada. Ennyit színezz ki! Írd le alá az osztást! Hasonlóan a többinél is!
mf.: 41.o. /1. Ügyelj a műveleti sorrendre! Keress vissza a füzetedben, mit tanultunk erről!
Bolházd fölé a részeredményeket!
2. Először értelmezd a táblázatot (függvényt)!
Szorgalmi feladat: mf.: 41.o.: 3.4. 5.
Olvasás: Ok.: 99.o. Fehér Klára: A beszélő ceruza
Ok.: 99.o. / 1. Beszéld meg szüleiddel a feltett kérdéseket! Te szeretnél-e egy beszélő ceruzát? Indokold meg szóban!
2. Olvasd fel testvéreddel, szüleiddel vagy tanulópároddal szerepek szerint az olvasmányt! Figyelj a pontosságra! Várom a videófelvételt max. 1 perc terjedelemben a bátor jelentkezőktől a messengeren!
Írás: Ímf.: 47. o. /1. Írd le emlékezetből az Altató két versszakát! Ügyelj a verssorokra, tehát soronként kell leírni is! Karikázd be azokat a szavakat, amelyeket másképp írunk le, mint ahogyan halljuk!
2. A minta alapján toldalékold a szavakat a -j toldalékkal!
3. Az -nj toldalékkal pótold a három szót, majd alkoss velük egy-egy mondatot!
A mondatot nagy kezdőbetűvel írjuk! A mondataid végére felkiáltójelek fognak kerülni, mert felszólítást fogalmaztál!
4.
Tollbamondás:
Köszönjetek a felnőtteknek!
Óvatosan menjetek át az úton!
Kérem a segítő szülőket, diktálják le a két mondatot a 4. feladat soraihoz!
Szép napot kívánok mindenkinek!