2021. március 17., szerda

 nyelvtan 03.17. Horváth Erika online óra

Múlt idejű igék 

Kedves Szülők és Gyerekek!

Néhányan később csatlakoztak, és nem is haladtunk olyan ütemben ahogy elterveztem, ezért az alábbi feladatokat oldottuk meg, és ezek lesznek házi feladatok: 


tk. 66.ol. 1. 2. 

tk. 67.ol .3.

mf. 70.ol.2. megbeszéltük a házi feladathoz leírandó igéket

mf. 71. ol. 4. megbeszéltük melyik szó melyik csoportba tartozik, karikáztuk pirossal a múlt idejű igéket, kékkel a t-ragos főneveket

házi feladatok:leírni  a múlt idejű igéket és színessel karikázni a múlt idő jelét! t-tt minden feladatnál!

mf. 70.ol. 2. leírni a táblázatba 

mf. 71.ol. 3.4. 

 lemásolni és megtanulni a baglyost tk. 66. ol. 

Játékos gyakorlófeladatok. Kérlek add meg a saját neved, ne beceneveket írj! Elvileg fogom látni a megoldásaitokat, és lehet versenyezni, ki lesz a leggyorsabban kész, kié lesz hibátlan.

https://wordwall.net/play/12696/582/146

https://wordwall.net/play/12704/146/989

https://wordwall.net/play/1740/033/615

https://wordwall.net/play/1270/843/647

https://wordwall.net/play/999/958/723

https://wordwall.net/play/1501/101/272

https://wordwall.net/play/914/618/979


Visszaküldési határidő: 2021.03.18.

A gyakorlófeladatokat korlátlan időre állítottam. Az első 7 helyezett szorgalmi cicát kap.


 tanulásszervezési segítség Horváth Erika


Kedves Gyerekek! 

Az eltelt digitális héten nagyon sokan rendszeresen és pontosan küldtétek a kiadott feladatokat. De vannak akik néhány feladatot még nem küldtek, de ugyanabból a munkafüzetből a következőt már igen. Több esetben kérdezitek ti vagy a szüleitek, hogy mi maradt ki, mi hiányzik még. Egy hét elteltével is nehéz már követni, ezért szeretnék ebben egy praktikus segítséget adni nektek. 

Nekem 25-ötök beküldött munkáit kell számon tartanom. Ezért excel táblában beírtam a neveteket , tantárgyat, írom a dátumhoz az aznapi feladatot és színezem , amit küldtök. Nektek a saját munkáitokat is érdemes vezetni. Ehhez a legpraktikusabb, ha a leckefüzetet használjátok. 

1. kép. Az adott naphoz be kell írnod a tantárgyat és mellé a visszaküldési határidőt. Beírod a tk, mf. oldalszám és feladat, illetve hogy pl füzetbe kell csinálni rajzot vagy fogalmazást, másolást. 

Különböző színekkel karikázhatod, jelölheted, amit másnapra kell megcsinálnod, másik színnel aminek több napot kaptál a teljesítésére! Így tervezheted mit oldasz meg előbb, mit hagysz későbbre. 


2. kép. Amit megcsinálsz azt egy színnel kiszínezed. Érdemes halvány színt választani, hogy el tudd később olvasni mi is volt az a feladat, és melyik oldalon találod. A munkafüzetbe, füzetbe, rajz mellé érdemes odaírnod a dátumot melyik napon adtuk fel. A színezés előnye, hogy ha egy tantárgyból több helyen van feladat, tudod majd követni, mi van készen, mi hiányzik még. 


3.kép. Aki maga fotóz és küld annak is követhetőbb ha jelöli mit fotózott és küldött már el. De többen vagytok, akik feladatait a szülei küldik, időnként több napit egyben, mert úgy dolgoznak. Amikor a szüleid este odajutnak, hogy lefotózzák a munkád, csak ránézel a leckefüzetedre, és a kiszínezett munkafüzetet, füzetet a megfelelő oldalon kinyitod nekik, nem a szüleidnek kell keresgélnie, hogy mit is csináltál aznap. Amikor lefotóztad, vagy a szüleid lefotózták és küldésre került teszel egy újabb színnel, új jelzést, pl X-et hogy az a feladat rendben van, elkészült és el is lett küldve. Másnap tudod folytatni, a még elmaradt feladatokat, és a szüleid is látják hol nincs X, mit kell fotózni. 



olvasás 03.17. Horváth Erika  

Képzelt riport Mátyás udvarában 

Kedves Szülők és Gyerekek!

Mátyás király udvarában gyakoriak voltak a nagy lakomák. A mai olvasmányt úgy olvassátok, mintha a történetbe szereplő riporter időutazó volna, aki visszament az időben a 15.századba, és beszélget a főasztalnokkal, aki a király asztalára kerülő ételekért felelt, és a főpohárnokkal, aki az italokat kínálta. 

Ha elolvastátok a riportot, feltűnhet, hogy mai megszokott ételek nem szerepelnek az étlapon. Ennek oka, hogy nagyon sok manapság magyarosnak tartott étel alapanyaga az amerikai kontinensről származik, és csak később honosodott meg Európában és hazánkban ezek termesztése. 

Amerikát Kolombusz Kristóf 1492-ben fedezte fel. Mátyás király pedig 1490-ben meghalt. 

A neten kerestem néhány oldalt milyen növények származnak Amerikából, és mit tettek a főúri asztalra Mátyás korában. 

Böngéssz a csatolt netes források között, milyen növények származnak Amerikából, írj le 5 ilyen növényt, és 5 olyan ételt, amit Mátyás király nem kóstolhatott meg, mert amerikai származású növényből készül, mi viszont bármikor ehetjük. 

https://regi.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/historia/92-056/ch07.html 

https://mult-kor.hu/mi-kerult-az-asztalra-a-magyar-kiralysag-fouri-udvaraiban-20150204?print=1

https://peto.krudy.gyor.hu/erdekessegek/40-etkezesi-kultura-matyas-kiraly-koraban

https://hirmagazin.sulinet.hu/hu/pedagogia/kiralyok-asztalanal


A mf.60.oldalán 1. 3. feladatokat oldd meg. Ha szükséges lapozz vissza a munkafüzetben-olvasókönyvben. 

választható feladat a három feladatból egyet válassz:a pénteki online olvasás órán néhány beszámolót szeretnénk meghallgatni. 

1. Írd le tömören , vázlatosan a Nándorfehérvári csata történetét . mf. 60.ol. 2.  

2. Legyél képzeletbeli újságíró vagy híradós. Képzeld el, hogy a padláson, pincében kutatva egy középkori kódexet találtál. Meséld el, hogyan néz ki, melyik korból származik, milyen érdekességek vannak benne, milyen nyelven írták, stb. Használd hozzá a Mátyás corvinái olvasmányban megismert leírást!

3. Nézz meg egy részt, Mesék Mátyás királyról című mese sorozatból. Linkeltem egy részt, a többit is megtalálod mellette.  Írd le kik a mese szereplői, hol játszódik és mi a cselekménye! Pár mondatban meséld el szóban a többieknek!

Mesék Mátyás királyról


napi másolás: Az olvasás füzetedbe másold le az olvasmányból mi került Mátyás asztalára! Miket ettek és ittak? Milyen fűszereket használtak? 


visszaküldési határidő: 2021.03. 18. 




2021. 03. 17. Házi feladatok Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!

Jó reggelt kívánok!

A tegnapi matematika házi feladatok javítása alapján még gyakran előfordulnak hibák a becslés és az azt követő írásbeli szorzás elvégzése során. Egyénileg mindig javítom ezeket, de nem mindenkinél rögzül. Kérlek, figyelj jobban a megbeszéltekre! Kérdezz, ha valamit nem értesz! Ismételjük át ezeket a fontos tudnivalókat!

1.  A becslést a szorzás elvégzése előtt kell fejben kiszámolni! Sajnos sokan fordítva csinálják, és a végeredményt kerekítik! Ez nem becslés! A becslés menete írásbeli szorzásnál:

- Tízesre kerekítem a szorzandót (háromjegyű számot).

- Megszorzom a szorzóval ( egyjegyű számmal).

- Beírom a becsléshez. (B)

2. A szorzótáblát készségszinten kell tudni! Vagyis rögtön és hibátlanul. Akinek ez még nehezen megy, minden adandó alkalommal naponta többször gyakorolja! Ez minimumkövetelmény!

3. A szorzást a szorzóval végezzük!

4. A maradékot tartsd meg az ujjaidon, és add hozzá mindig a szorzathoz!

Matematika:

1. Bemelegítés a szorzás gyakorlásához:

A szorzás értelmezése - Párosító

Labirintus

Egyeztető

Üss a vakondra!

2. Nyitott mondatok:

Számoljunk mf.: 65.o./ 3.4.

3. Írásbeli szorzás becsléssel:

Számoljunk mf. 59.o/ 3.c  60.o./ 4.c

4. Függvény: 

Kék színű Szöveges matematika feladatok mf.: 33.o/ 2.

A szorzásokat a füzetben végezd el!

5. Szöveges feladat:

Kék színű Szöveges matematika feladatok mf.: 33.o/ 1.

Fotót a feladatokról csütörtök estig kérek!


Testnevelés: Kerékpáros feladatok

Kerékpározz a héten minél többször! Építs akadálypályát! Kérd szüleid segítségét!

Küldj fotót róla vasárnapig!

Ének-zene:

1. Tanuld meg a videó segítségével a katonadalt! Tk. 49.o

Állj be, Berci, katonának!

2. Ismételd át a március 15. ünnepéhez illő dalokat!

Kossuth Lajos azt üzente

Fényes napsugár

Bécs várában: Tk.: 11.o.

Menetel az ezred: Tk. 10.o.

Sok örömöt az énekléshez! 💁









 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...