2020. május 22., péntek

Katolikus hittan


Szentháromság titka
Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Kedveseim!
A mai imádságunk legyen a keresztvetés. Kérlek lassan, odafigyelve mondd el: Az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében! Ámen
Képzelj el három gyufaszálat. Teljesen külön vannak. Ha meggyújtom őket, akkor is egyedül is tudnak lángolni. Ám, ha közelebb hozom egymáshoz, akkor a lángjuk eggyé válik. Már nem három, hanem EGY.
Soroljunk fel olyan „hármasokat”, amik egyek:
Család: apa, anya, gyerekek. Minden tag egyedül is teszi a dolgát, de együtt alkotnak családot.
Az ember: fej, törzs, végtagok. Minden tagnak megvan a feladata, de egymás nélkül nem lennének ember.
Mesékben is gyakran találkozunk a hármas számmal: három királyfi, három próba.
Amikor megkereszteltek, a pap ezeket a szavakat mondta: „NÉV, én megkeresztellek az Atya a Fiú és a Szentlélek nevében. Ámen”
Egy Isten három személy, ahogyan a keresztvetésben is elimádkoztuk. Mindhárom Személy, különböző tulajdonságokkal rendelkezik, tevékenységeik is különbözőek, azonban mégis egységesek. Mikor ezeket leírom, keresem a szavakat, kifejezéseket, mert nagyon nehéz a mi emberi agyunkkal felfogni az Isten nagyságát. Valójában lehetetlen a számunkra egészen megérteni. Ezt hinnünk kell, mert Jézustól tudjuk!
Készítettem egy képsort, hogy kicsit bemutassam a Szentháromságot.

Olvassátok el ezt a rövid történetet!
Szent Ágoston, aki nagy tudós volt és sokat gondolkozott a hitünkkel kapcsolatban, egyszer a tengerparton sétált. Azt próbálta megérteni, hogy lehet Isten egy és mégis három személy. Egyszerre arra lett figyelmes, hogy egy kisfiú egy kagyló segítségével vizet hord egy gödörbe. Ágoston megkérdezte:
- Mit csinálsz itt a tengerparton?- A fiú kipirult arccal mondta:
 - Ezt a tengert belehordom a gödrömbe. - Ágoston elmosolyodott.
 - Láthatod, hogy ez a gödör pici, a víz pedig rengeteg. Nem férhet bele!
- Akkor te miért gondolod, hogy a végtelen Istent megértheted a pici emberi agyaddal?
Eddig a történet. Bizony, nagyon sok minden van, amit még a felnőttek sem érthetnek meg. Isten olyan végtelen, hatalmas, tökéletes, hogy mi, emberi agyunkkal soha nem érthetjük meg. Mégis, Isten annyira szeret minket, hogy megmutatja magát nekünk.
Olvassátok el a tankönyvben a 105. oldalon a rövid olvasmányt! Nézzétek jól meg a képet és felismerhetitek a három isteni személyt.
Ezután oldjátok meg a 106. és a 107. oldalon a feladatokat! Jó munkát hozzá!
Ezen a héten figyelj arra, hogy megtedd szüleid kérését akkor is, ha nem értesz vele egyet, hiszen szüleid többet tudnak nálad. Hidd el nekik, hogy jót akarnak, az Isten szeretetét közvetítik feléd!
Ha van még kedvetek egy kicsit játszani, akkor rajta! Készítettem nektek játékokat is!
Az óra végi imánk legyen egy dicsőítés:
Dicsőség az Atyának , a Fiúnak és a Szentléleknek, miképpen kezdetben, most és mindörökké! Ámen
Mosolygós, szép napot kívánok nektek!



05.22. Református hittan

Sziasztok!

Tegnap volt Jézus Mennybemenetelének ünnepe, erről szól a következő diavetítés:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/10het/Mennybemenetel_1_MTE.pptx

Áldást és békességet!

Fejlesztő 05.22. Kocsis Éva

Kedves Gyerekek!

A mai fejlesztő feladatait az alábbi három linken találjátok!

Jó szórakozást hozzájuk!

IGAZ VAGY HAMIS

KVÍZ

MONDATOK EGYEZTETÉSE

Éva néni 💗

Német emelt

Kedves gyerekek!
Ma tovább haladunk az anyaggal.

Tk. 31. old.

A korábban kiírt és megtanult szavak segítségével olvassátok el és fordítsátok le a képsor utáni mondatokat!
Figyeljétek meg a szórendet!

Peter rechnet richtig.
Péter helyesen számol.
Doris liest gut.
Doris jól olvas. 

Ha ugyanabban a sorrendben fordítanánk a mondatunkat ahogyan a német mondatban látjuk, nem is lenne értelmes a mondatunk.

Figyeljétek meg, hogy a német mondatokban a cselekvést kifejező szó a 2. helyen van.

 Másoljátok le a képsor utáni mondatokat a füzetbe és fordítsátok le!

Fordítsátok le az alábbi mondatokat is a füzetbe!

Helga szépen ír.
Petra szépen énekel.
Anna szívesen tornázik.
Apa jól dolgozik.
Anya szépen varr.
Éva helyesen számol.
Dóra szívesen tanul.

A feladatokat kérem a szokásos módon bemutatni!

Határidő: május 26.

Erkölcstan 05.22. Kocsis Éva

Kedves Gyerekek!

Újra elérkezett a péntek. A mai erkölcstan óra címe: ,,Álomvilág, mesevár".

Olvasd el ezt a verset!

Beney Zsuzsa: Mese


Elindultam,elindultam
zöld mezőre,
ágas-bogas, szárnyas-árnyas
nagy erdőbe.

Erdő mélyén, vad bozótban
eltévedtem,
nagy sokára ezüstpatak,
cérna- patak-partra leltem.

Patakparton sehol hídra
nem találtam-
könnyem hullott, gyomrom korgott,
fájt a lábam.

Ezüsthangon a patak is
sírt mellettem,
ezüstkönny pengett a fákon
énfölöttem.


Halak úsztak, bámultak, nem
segítettek,
nyuszik, őzek néztek, haza
nem vezettek,

róka szagolt, kérdezgette
bagoly bátya:
"Miért nem maradtál, kislány, a
puha ágyba,

miért indultál álmodban
fehér mezőre,
ágas-bogas, szárnyas-árnyas
hold-erdőbe?"


Válaszolj magadnak a kérdésekre!
-Merre járt a kislány álmában?
-Kikkel találkozott?
-Milyen érzéseket élhetett át?

Feladat: Készíts egy rajzot, arról, amerre te jársz álmodban!

Ha szeretnéd velem megosztani, küldd el!

Ölellek benneteket!

Éva néni

Technika 05.22. Kocsis Éva

Kedves Gyerekek!
Ha tavasz, akkor irány a kert! A kert pedig úgy szép, ha gondozzuk.

Biztos vagyok benne, hogy mindenki dolgozott már kertben. A LEARNING APPS-ban találtok egy új mappát ,,TECHNIKA" néven.  Oldjátok meg az abban található kertészkedéssekkel kapcsolatos feladatokat!

Vasárnapig pedig várok egy fotót arról, ahogy a kertben tevékenykedsz!

Szép hétvégét kívánok!

Éva néni💕

Május 22-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!

A mai napon a következő házi feladatok várnak ránk:

Matematika: Az űrmértékek begyakorlása
A háztartásban lévő folyékony halmazállapotú anyagok űrtartalmának tanulmányozásához fokozottan kérem a szülők felügyeletét, segítségét! Köszönöm a türelmüket!

Vedd elő a füzetedet, először ebben fogunk dolgozni!  168.óra + dátum + Cím

  1. Nézz szét a konyhában, kamrában, hűtőben, fürdőszobában! Keress olyan folyékony halmazállapotú élelmiszereket, tisztálkodószereket, tisztítószereket, melyek űrtartalma 1 l   ( 1000 ml ) ! Sorold fel a füzetedben! Írd mellé, hogyan tüntették fel a csomagoláson az űrtartalmat!
  2. Most olyan folyékony halmazállapotú anyagokat keress, amelyek űrtartalma 1l-nél kevesebb! Sorold fel a füzetedben! Írd mellé, hogyan tüntették fel az űrtartalmat! Próbáld meg átváltani többféleképpen! Pl. Folyékony szappan:  500 ml = 50 cl = 5 dl = fél liter
  3. Van-e olyan folyékony halmazállapotú anyag otthon, melynek űrtartalma 1 l - nél több?           Pl: Étolaj: 2 l = 20 dl = 200 cl = 2000 ml
  4. KSZ. 87.o végig: Gyakorold a mértékváltást!
  5. Tk.. 109.o / 2. 3. 4. 

Testnevelés: Ütős sportok 🎾 
Van-e otthon lehetőséged tollasozni, pingpongozni , teniszezni? Esetleg strandröpizni?
Ha igen, keress társat a játékhoz! 
Vidám játékot, jó szórakozást!














 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...