2020. március 27., péntek

Katolikus hittan


2. osztály
Óra címe:  Nagycsütörtök
Oktatási cél: Nagycsütörtök eseményeinek megismerése.
Nevelési cél: Jézustól megtanulni, hogy legyünk egymás szolgálatára.

Kedves Gyerekek!
Gondoljatok az elmúlt napokra! Segítettetek-e valakinek, anyának, apának, testvérnek? Szívesen tetted meg, vagy durcáskodtál közben? Milyen érzés volt segíteni esetleg olyan munkában, amihez nem is volt kedved?
Olvassátok el a tankönyv 86. oldalán a történetet! A vastagon szedett mondatot kétszer is!
Oldjátok meg a 87 – 88. oldal feladatait!                             
Ezen a héten legyen még egy plusz feladatod! Nézz ki az utcára minden nap és az első arra járó ember, vagy autósért mondj el egy rövid imát! Például: Kérlek Istenem, nagyon vigyázz rá és a családjára!
Nézzétek meg szüleitekkel ezt a rövid filmrészletet, bár éppen a lábmosás nincsen benne, de az utolsó vacsoráról szól!


Ha van időd és kedved keress rá a lenti linkre és színezd ki az ott található online színezőt!
https://www.thecolor.com/Coloring/Last%20Supper.aspx

03.27. Református hittan

Köszönöm a múlt heti munkátokat!
Kezdjünk el készülni a Húsvétra! Könnyű feladat a jövő órára: megnézni a következő filmet:

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dfy-8zXtgnQo%26fbclid%3DIwAR1z_HhnYRqU2qrK2ghRCxcMGB7LAfx45fuNPga1ihyAg_ogH6lB17hwlO8&h=AT0gxCY8LkklHjHurgdn633lbcsr0taNfX_uk3SvdLVZWIAV0O2uHaVsxcrbsqw4iKlin2YNuO2tCzKaJrrxJCV8y22_KBDfBXjSo0qSkOe5Aydv6BNL6oA3tK-OccJ5m3rMg5rRrFMgV-EnRr5rHg

Imádkozzatok tovább, minden nap! Kitartás! :-)

Német emelt

Kedves gyerekek!
A mai órán is a füzetben dolgozunk. Címnek írjátok ismét fel:

                                                 Was macht? Mit csinál?

Az előző órákon több cselekvést kifejező szót tanultunk már, melyeket a szótárfüzetbe is beírtunk. Ismételjük át őket!
Mely német szavak jelentik az alábbi cselekvést kifejező szavakat?
Figyeljétek a példát! Írjátok is le a füzetbe az előző óra alapján!
repülni - repül    fliegen - fliegt
írni - ír
építeni - épít
főzni - főz
ugrani - ugrik
állni - áll

Most írjunk ezekkel a szavakkal is mondatokat az előző óra alapján! 
Jelöljétek ti is színessel a végződéseket! Figyeljétek meg, hogy milyen végződés áll egy személy és több személy esetén!

Die Taube fliegt. (A galamb repül.) Sie fliegt. (Az repül.)
Die Taube und die Ente fliegen. ( A galamb és a kacsa repül.) Sie fliegen.  ( Azok repülnek.)
Peter schreibt. Er schreibt.
Eva und Peter schreiben.  Sie schreiben.

Folytassátok tovább önállóan a füzetben a fenti oszlopban lévő szavakkal! 

 Az elkészített feladatot kérem lefotózva elküldeni az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com
Határidő:  március 31.

Jó munkát kívánok!

Technika március 27. Kocsis Éva

Sziasztok Gyerekek!

A mai technika óra feladata igazából hétvégi feladat lesz.
Reggeli közben készítsetek szendvicset, fotózzátok le és küldjétek el nekem a képet!






Néhány ötlet!


Jó szórakozást és jó étvágyat!

Éva néni

Erkölcstan március 27. Kocsis Éva

Sziasztok Gyerekek!

Elérkezett a következő erkölcstan óra, melynek témája  "Barátaink az állatok".
Környezetünkhöz szorosan hozzátartoznak az állatok. Szoros kötődések alakulhatnak ki. Megtapasztalhatjuk általuk a feltétlen szeretetet.

Olvassátok el, vagy kérjetek meg valakit olvassa fel nektek ezt a kis történetet.

Osvát Erzsébet: Az örökbe fogadott kiscicák

Szemfüles Ferkó meghallotta, amikor Trézsi néni, a házfelügyelő azt mondta a házban lakóknak:
- Ha megkölykezik Mica, egy kiscicát sem hagyok meg, nem én. Csak nem fogom etetni, pátyolgatni őket, még mit nem. Van nekem e nélkül is gondom, bajom elég. 
- Hát mit csinál velük? - kérdezte kicsit ijedt hangon Ferkó nagymamája.
- Hogy mit? Kiviszem az akácosba őket, jó messzire a háztól. Aztán fel is út, le is út, menjenek, amerre a szemük lát.
Ferkó szíve összeszorult, kevés híján elpityeredett. Hiszen úgy várta a házban lakó gyerekekkel együtt, hogy a kiscicák megszülessenek.És itt van! Mi lesz velük? Éhen halnak majd. Mert mit lelnek az akácosban? Gombát, levelet nem esznek. Valamit ki kell találni! 
Tüstént összehívta a pajtásait az udvar egyik sarkába,és hétpecsétes titok alatt elárulta nekik, mit hallott.
Törték, törték a fejüket a gyerekek, mit is tegyenek, hogyan mentsék meg a kiscicákat. Zsókának jó ötlete támadt.
- Figyeljük felváltva, mikor születnek meg a pici cicák, aztán rejtsük el őket, de Micával együtt, hogy szoptathassa.
Mindegyikük tudott egy titkos búvóhelyet, de nem volt rá szükség. Mica cica mintha megérezte volna, hogy milyen mostoha sorsot szánnak a kicsinyeinek, maga rejtette el őket. Senki, még a gyerekek sem tudták sokáig kinyomozni a rejtekhelyüket. Végül is Peti akadt rájuk Juliék pincéjének egy sötét zugában, Juli régen kinőtt babakocsijában. Ez lett aztán titkos tanyája Mica cicának és öt kiscicájának.
Amikor Peti rájuk lelt, Mica cica nem volt velük. Így hát Peti kedvére gyönyörködhetett bennük. Volt köztük egy fekete, egy tarka cica, egy csíkos kis tigriscica, egy hófehér és egy kis rőtbundájú is. Peti nem győzött mesélni róluk a pajtásainak.
A gyerekek meglesték, mikor tűnik el ismét Mica cica, hogy megnézhessék ők is végre-valahára a kiscicákat. Szerencséjük volt,nem kellett sokáig várniuk. Éppen le akartak menni a kicsinyekhez,amikor a pinceablak rácsa mögött megjelent a tigriscsíkos kiscica. Kíváncsian tekingetett ki, majd egy szempillantás alatt huss kiosont. Óvatosan körültekingetett, aztán uzsgyi a szemben levő, szunyókáló autó alá lopózott. A gyerekek még a lélegzetüket is visszafojtották, úgy figyelték a bokor mögül. Kisvártatvamegjelent a pinceablak mögött egy fehér cicafej, utána a fekete és legvégül a kis rőt szőrű. Pár pillanat múlva már mind az öten ott hűsöltek az autó alatt, és élvezték a szabadságot.Az udvar üres volt. A gyerekek hazaszaladtak, és hamarosan tejjel telt tányérkákkal tértek vissza. Megegyeztek abban, hogy amelyikük tányérjából eszik a cica, azt a kiscicát kapják meg.Az öt kis tányért az autó elé tették, hogy kicsalogassa a kiscicákat.Az öt gyerek izgatottan leste, hogy kinek a tányérjához melyik kiscica megy majd.Nem kellett sokáig várniuk.Elsőnek megint a legfürgébb kis tigriscica bújt elő, és tüstént hozzálátott a tej lefetyeléséhez. Utána sorban a többiek. Öröm volt nézni őket.A gyerekek csak ezt várták. Mindegyik elővett egy színes szalagot,és kiscicája nyakára kötötte. Zsóka rózsaszínűt hozott, Peti sárgát, Ferkó zöldet, Juli kéket, Évi pirosat.A gyerekek táncoltak, ugráltak örömükben. De egyszerre csak honnan, honnan nem, ott termett Mica cica, és úgy rámordult szökevény csemetéire, hogy azok hanyatt-homlok menekültek vissza a gyerekkocsiba. Ám ők is kinőtték hamar Juli babakocsiját. Felcseperedtek, és mindennap ki-kiszöktek búvóhelyükről. A gyerekek már várták őket,mindegyik a maga örökbe fogadott kiscicáját. A cicák is örültek a gyerekeknek, de talán még jobban a tányérka tejnek. ATrézsi néni előtt sem maradt titokban a dolog, de hát bánta is ő,amikor levették a válláról a gondot a gyerekek. Nem is emlegette többé az akácost. De Mica cica sem bánta, hogy pót szülője akadt a kicsinyeinek, mert öt gyereket felnevelni egyedül, méghozzá ilyen virgonc kis kölyökcicákat, nem tréfadolog!

Feladat:
Készítsetek rajzot a történethez!


Fotót kérek szépen róla! Határidő vasárnap este!

Jó munkát!

Éva néni

Fejlesztő március 27. Kocsis Éva

Sziasztok Gyerekek!

A mai fejlesztő órán a LEARNING APPS-ra kattintva, belépés után a mappában találtok 2 új feladatot.

Van aki még az előzőeket nem csinálta meg. Csak akkor látom, ha az általam megadott felhasználónévvel és jelszóval beléptek. Egyébként hiába dolgoztok.

Várom a megoldásokat!  Határidő: vasárnap este! Jó szórakozást és tanulást!

Éva néni 💟

Március 27-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!😊

A hét utolsó munkanapján lehetőség nyílik az esetleges elmaradások pótlására is, hiszen az órarendre tekintve vélhetően ma kevesebb új tanulnivaló lesz. 😉
Éva néni is várja az elmaradt beadandókat, vasárnap estig bizonyára mindenki el tudja készíteni!⏳


Matematika: Összeadás, kivonás a 90-es számkörben.
Mf.: 45.o./ 1. 2. 3. 4. 
A szöveges feladatnál alaposan értelmezd a szöveget, karikázd be az adatokat!
Pirossal karikázd be a feladat kulcsszavát!
Húzd alá pirossal a kérdést!
Ezt követően gondold ki a tervet, és számold ki az eredményt!
Olvasd el újra a kérdést, majd fogalmazd meg a választ!
Mf.: 46,o,/ 1. 2. 3. 4. 

Testnevelés:Ébredj velem! linkre kattintva reggeli átmozgató edzést ajánlok a család aprajának és nagyjának. 👧👦
Jó szolgálatot tesz egy padlóra terített polifoam, valamint kényelmes sportruházat.
A rendszeres mozgás erősíti az immunrendszert, oldja a stresszt és hozzájárul az általános jó közérzethez!
A jövő héttől indul a DIGITESI PROGRAM, mely az interneten kínál szakemberek által
összeállított  és jóváhagyott mozgássorokat pedagógusoknak, gyerekeknek és szülőknek.
A DIGICOACH edzésterveket kínál haladóknak.
A DIGIFA az életkornak megfelelő fizikai aktivitást fenntartó és fokozó gyakorlatokat és többek között speciális gerinctornát, törzserősítő és fogáserősítő gyakorlatokat tartalmaz a család minden tagjának.
Mozogjatok minden nap!

Tartalmas, szép hétvégét kívánok!







 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...