2021. március 8., hétfő

 Rajz 03.08. Horváth Erika

kulcstervezés várkastélyhoz



Történelmi olvasmányainkhoz kapcsolódó feladatot találtam ki nektek. 

Gyurmából formáljatok különleges kulcsot, ami egy várkastély valamelyik helyiségét, pl, kapuját vagy a király kincstárát vagy egy hercegnő szobáját nyitja. A gyurmakulcsról készíts egy rajzot is. Rajzold le a várkastélyt és a szobát vagy tárgyat, amihez a kulcsod tartozik. 

Ha nincs gyurmád, só-liszt gyurmából, vagy élesztős tésztából is megformázhatod a kulcsot. 

Bármilyen rajzeszközt használhatsz! ( színes ceruza, zsírkréta, filctoll, vízfesték , stb.)

Kérlek fotózd le a gyurmakulcsodat és a rajzodat is! Messenger üzenetben küld el nekem a fotókat! A rajzodra írd rá a neved, hogy beazonosítható legyen az alkotásod! 

Beküldési határidő: 2021. 03. 16. 



 Fogalmazás 03.08. Horváth Erika

Fogalmazás tagolása

A fogalmazás munkafüzetedben 45-46.oldal 

45.ol.1.a,  Olvasd el az 1.feladat szövegét. A fogalmazást tagold 3 részre. bevezetés-piros tárgyalás- kék  befejezés-sárga színnel keretezd be!

45.ol.2.a, A népmese képsora a tárgyalást mutatja be. Írj  bevezetést és befejezést hozzá!

 46.ol. 3.a, Olvasd el  " A farkas és a kecske" című mesét, majd tagold a szöveget! Használd az új bekezdés jelét. 

46.ol. 3.b, feladatnál a keretekbe írd az egyes részek nevét! Használhatod az előző oldalon alkalmazott színeket is, a kereteket írd át a megfelelő színnel!(bevezetés-piros tárgyalás- kék  befejezés-sárga) 


Napi másolás feladat

A fogalmazás munkafüzetedben 46.oldal 3.c. 

Másold le a mesét helyesen tagolva a vonalazott részre!

Visszaküldési határidő: 2021.03. 10.


 Olvasás 03.08. Horváth Erika

Nándorfehérvár ostroma

Olvasd el a Nándorfehérvár ostroma című olvasmányt! Tk. 93-94.oldal. 

A munkafüzet 56.oldal 2. Pótold a rajzokat és vázlatpontokat! 

A munkafüzet 56.oldal 3. Válogasd ki mi jellemző a magyarokra, mi a törökökre! Ami mindkettőre igaz, annak számát írd a közös részbe!

szorgalmi feladatok: Írj két-két mondatot az olvasottakról az olvasás füzetedbe!

1. Nézz utána az interneten ki volt Hunyadi János!

2. Keress rá térképen hol található az olvasmányban szereplő Nándorfehérvár, mai nevén, Belgrád! (Melyik országban, melyik folyó mellett, tőlünk milyen égtáj szerinti irányban) 

3. Hallgasd meg a déli harangszót a rádióban! Olvasd el a déli harangszó történetét! Miért harangoznak délben? 

https://www.magyarkurir.hu/hirek/miert-szol-harang-deli-harangszo-tortenete 

https://www.youtube.com/watch?v=-v0Y8XfIJy0


Visszaküldési határidő: 2021.03.09. 

szorgalmi visszaküldési határideje: 2021. 03. 16. 

 Technika 03.08. Horváth Erika

Kertészkedős feladatok

A környezetszakkörön megkezdett munkákhoz kapcsolódó feladatokat találtam ki nektek.

Segíts az otthoni kerti munkákban! Válassz ki 5 növényt amit elvetettél, ültettél a családdal, és készíts hozzá jelölő táblát! Használhatsz hozzá fadarabokat, jégkrém pálcikát, stb, amire ráfestheted vagy írhatod a növényt! Légy kreatív! Fotózd le a tábláidat és küld el nekem messenger üzenetben!

A rajzmappádból keresd meg a kertészeti feladatlapot és képes szöveget! Olvasd el a szöveget, és válaszolj a kérdésekre! A feladatlapra írd rá a neved, fotózd le és küld el nekem messenger üzenetben! 

Beküldési határidő: 2021. 03.16.

2021. 03. 08. matematika Hegedűsné Kiss Andrea


Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Az elkövetkező időszakban az ismétlés, gyakorlás, elmélyítés lesz a legfontosabb feladatunk matematikából. Az elmúlt órán az írásbeli szorzást gyakoroltuk tízesátlépés nélkül, majd tízesátlépéssel is. A szorzat becslését tízesre kerekített háromjegyű szorzóval végeztük és összeadással ellenőriztünk.

Az írásbeli szorzás gördülékeny kiszámolásához elengedhetetlen a szorzótábla rutinszerű tudása. 

1. Ismételjük játékkal a szorzótáblát!

Üsd a vakondot!

2. Gyakoroljuk a becsléshez szükséges kerekítést is játékkal!

Csoportosító játék

3. Készítsd elő a tankönyvedet és a matematika füzetedet! Végezd el a becslést tízesre kerekített értékkel, majd végezd el az írásbeli szorzásokat a lepkékkel! Milyen lepkefaj nevét rejti a feladat?

Tk. 107.o./ 9.a fűzetben  9.b szorgalmi feladat

4. Ismételjük át a szorzásban szereplő számok nevét! Lapozz vissza a füzetedben!

SZORZANDÓ (tényező)    SZORZÓ (tényező)  SZORZAT

5. Tk. 106.o./ 6. füzetben

Szorgalmi feladat: Tk. 106./ 7. füzetben

Jó munkát kívánok! Fotót kedd estig kérek a füzetedről Messengeren.













 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...