2020. május 12., kedd

Társastánc 33.hét

Sziasztok!

Az e heti feladat a gyermektáncok ismétlése, konkrétan a Country II, Hully-gully. Ezekhez küldök zenei linkeket, lépéseket korábban már elküldtem.

Zene Country: https://youtu.be/U2wtIIT9hMU
Zene Hully-gully: https://youtu.be/iyMUVjDEDss

Köszönöm az eddig küldött zenei tippeket, linkeket! Ha valakinek van még ötlete, vasárnapig várom, elküldheti nekem.

Jó munkát,
Jana bácsi

Német emelt

Kedves gyerekek!

A mai órán tovább haladunk az olvasmányban.
Tk. 31.old.
Írjátok ki az alábbi szavakat a szótár füzetbe!

die Schule    az iskola
der Schüler   az iskolásfiú

die Schülerin az iskoláslány
in der Schule  az iskolában

richtig            helyes, helyesen

gern               szívesen

gut                jó, jól

schön          szép, szépen

A kiírt szavakat tanuljátok meg! 

Egészítsétek ki a fenti mondatokat a példák alapján! Tk. 31. old. (kiegészítendő 3 mondat)
 
Olvassátok el és fordítsátok le a két képsorig az oldal szövegét! 
Az elküldött hangüzenet alapján gyakoroljátok a mondatok olvasását, fordítását!


Kérem az írásbeli munkákat bemutatni a szokott módon (tankönyv + szótárfüzet)!

Határidő: május 13.

Május 12-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok! 🌼


A mai napon a következő feladatok várnak ránk:

Matematika: A hosszúság mérése, összehasonlítások, mértékváltások
Első félévben sokat foglalkoztunk a hosszúság mérésével.
Ismétlésképpen tekintsd meg a hosszúságmérésről szóló részt az alábbi kisfilm első 5 percében!
Jó lenne, ha felnőtt társaságában néznéd! Ha valamit nem értesz, kérdezz bátran! 
Engem is hívhatsz videótelefonon, elmagyarázom egyénileg a szokott módon!😉
MÉRÉSEK   ( oktatófilm)


1. Mérjünk először nem szabványos mértékekkel: nagyarasszal, kisarasszal, hüvelykkel, lépéssel, öllel, lábbal! (6 féle)
Tk.: 102.o. / 3. feladat A táblázatban az imént felsorolt mértékeket találod sorrendben.

  • Először becsüld meg hány cm lehet a te adott mértéked! Jegyezd le a táblázatba!
  • Majd mérd meg, valóban mennyi cm! Jegyezd le ezt is alá!
  • Mennyi az eltérés a két érték között? ( kivonás)
  • Mérjétek meg egy felnőtt ugyanezen adatait! Mit tapasztalsz? Miért nem tekinthetőek szabványosnak a testmértékek?
FONTOS: Méréskor a vonalzó nulla pontját helyezd a mérni kívánt távolság kezdőpontjára!
A távolság végpontján le tudod olvasni a vonalzóról, milyen hosszú!

2. Mf.: 66 o. / 1.  Ceruzamérés!  A társadé helyett a testvéred ceruzáját vagy egy másik ugyanolyan színű ceruzát mérj!

3. Mf.: 66.o./ 2.a b Csigák mászóversenye

Ügyelj a pontos mérésre! Mindig a nulla a kezdőpont!

4. Kisszámoló 83.o / 1. 2. 3. 4. 5. 

 Feladataidat kérem lefotózva elküldeni szerda estig!


Olvasás: Az oroszlán
Szövegértés munkafüzet: 45.o. végig
Önállóan dolgozz! Keress vissza a szövegben! Kövesd a feladat utasítását!


Nyelvtan-írás: A mondatfajták (új anyag)
Tekintsd meg, haladj együtt a videó szerint! 

Tk.: 96-97.o
Mf.: 78.o.- 79.o
Nyelvtan füzetbe: 129. óra + dátum (V. 12.) + Cím
Határidő: vasárnap estig.


Jó munkát kívánok!














 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...