2021. március 12., péntek

03.12. Katolikus hittan

 Nyissátok meg a lenti linket és végezzétek el a feladatokat!

E:\Rátekintett és megbocsátott 2021.pptx

03.12. Református hittan

Kedvesek! 

Elkezdjük a húsvéti történetet. Nézzétek meg a következő diavetítést (PowerPoint vagy más diavetítő szükséges). Ugyanezt a történetet megtaláljátok a Tankönyv 58. és a Munkafüzet 70.oldalán. Oldjatok meg annyi feladatot, amennyit tudtok. Jó munkát!

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digihittan2020/3.oszt.Husvet_elott_Jezus_es_Peter.%200200325SzA.pptx


2021. 03.12. Házi feladat Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Környezetismeret: tk.50-51.o, mf.: 54-55.o.

A mai napon környezetismeretből a következő feladatok várnak ránk:

Téma: Hogyan "beszélnek" az állatok?🐄🐇🐐🐓🐗

Az elmúlt alkalommal az emberi beszédet és a testbeszédet tanulmányoztuk. Nagyon szépen  elkészített, gondos házi feladatokat küldtetek! Ma az állatok viselkedésének titkaiba nyerhetünk bepillantást.

1. Hallgasd meg a verset az állatok titkairól!

Rónay György: Mondd, szereted az állatokat?

2. Végezz megfigyeléseket a ház körül élő vagy a kertetekben látható állatokkal kapcsolatban! A házi kedvencek mellett meglesheted az egyre aktívabb kerti madarakat, rovarokat, sőt már a békákat is. Megfigyeléseidet jegyezd le a környezet füzetedbe! Melyik állat, mikor, mit csinált? Mire következtettél ebből? Segítenek a 3. részben pirossal írt, felsorolt szempontok.

3. Olvasd el a tk. 50-51. oldalán az állatok kommunikációjáról szóló szöveget! Megtudhatod, hogy az állatok nem tudnak beszélni, de üzeneteket, jelzéseket küldenek:

- HANGJELZÉSEK

- LÁTHATÓ JELZÉSEK

-SZAGOK

- MOZDULATOK, TESTTARTÁS, ÉRINTÉS, PÓZNYELV

4. Oldd meg a munkafüzet 54- 55. oldalán található feladatokat!

5. Hallgasd meg a magyar népmesét:

Az állatok nyelvén tudó juhász

A füzetedről, munkafüzetedről hétfő estig kérek fotót!
































 Szövegértés 03.12. Horváth Erika

A tordai hasadék

Kedves Szülők és Gyerekek!

Gyakoroljuk a szövegértést is, bár ez így nem szerepel a digitális órarendben külön óraként, ezt sem hanyagolhatjuk el. 

A szövegértés mf. 12.oldalán a Tordai hasadékról találtok szöveget és hozzá feladatokat! 

visszaküldési határidő: 2021. 03.16. 

 Fogalmazás 03.12. Horváth Erika

Gyakorolj és fogalmazz változatosan!

Kedves Szülők és Gyerekek!

Találtam egy videót, egy másik iskola tanító nénije készítette a diákjainak. A fogalmazás tagolását ismételjétek át a videó megnézésével.

https://www.youtube.com/watch?v=l4Uxka7yNt8

Nézzétek meg a fogalmazás mf. 47.oldalán az 1.feladat ábráját is. A 47.ol.2. feladatban kössétek össze a szövegrészleteket a fogalmazás részeivel!

A fogalmazásokat változatossá tehetjük bővített mondatokkal, szófordulatokkal. Olvassátok el a 49.oldal. 1.a.feladatban lévő idézeteket. Az üres keretekbe írjátok be a b, részben lévő hétköznapi kifejezések előtti számokat, hogy mit hogyan fejeztek ki az írók. 

Gyakoroljátok a rokon értelmű szavak alkalmazását! 

mf. 50.ol. 3. a megy ige rokon értelmű alakjaival egészítsétek ki a mondatokat. 

mf. 52.ol. 7.b. a rejtvényt töltsétek ki!

mf.52.ol. 7.c. Alkoss mesét a képsorról. Tedd minél változatosabbá! 

Napi másolás: Az alábbi versből másold ki hogyan fejezzük ki, azt hogy valaki vagy valami halad!

Akinek nehéz itt olvasni a verset, lementettem word-be egy oldalra, írjon messengeren üzenetet, aki kéri, átküldöm neki. 


feladatok visszaküldési határideje: 2021. 03. 18. csütörtök


Gyimóthy Gábor: Nyelvlecke


Egyik olaszóra során,

Ím a kérdés felmerült:

Hogy milyen nyelv ez a magyar,

Európába hogy került?


Elmeséltem, ahogy tudtam,

Mire képes a magyar.

Elmondtam, hogy sok, sok rag van,

S hogy némelyik mit takar,


És a szókincsben mi rejlik,

A rengeteg árnyalat,

Példaként vegyük csak itt:

Ember, állat hogy halad?


Elmondtam, hogy mikor járunk,

Mikor mondom, hogy megyek.

Részeg, hogy dülöngél nálunk,

S milyen, ha csak lépdelek.


Miért mondom, hogy botorkál

Gyalogol, vagy kódorog,

S a sétáló szerelmes pár,

Miért éppen andalog?


A vaddisznó, hogy ha rohan,

Nem üget, de csörtet - és

Bár alakra majdnem olyan,

Miért más a törtetés?


Mondtam volna még azt is hát,

Aki fut, miért nem lohol?

Miért nem vág, ki mezőn átvág,

De tán vágtat valahol.


Aki tipeg, miért nem libeg,

S ez épp úgy nem lebegés,

Minthogy nem csak sánta biceg,

S hebegés nem rebegés!


Mit tesz a ló, ha poroszkál,

Vagy pedig, ha vágtázik?

És a kuvasz, ha somfordál,

Avagy akár bóklászik.


Lábát szedi, aki kitér,

A riadt őz elszökell.

Nem ront be az, aki betér . . .

Más nyelven, hogy mondjam el?


Jó lett volna szemléltetni,

Botladozó mint halad,

Avagy milyen őgyelegni?

Egy szó - egy kép - egy zamat!


Aki "slattyog", miért nem "lófrál"?

Száguldó hová szalad?

Ki vánszorog, miért nem kószál?

S aki kullog, hol marad?


Bandukló miért nem baktat?

És ha motyog, mit kotyog,

Aki koslat, avagy kaptat,

Avagy császkál és totyog?


Nem csak árnyék, aki suhan,

S nem csak a jármű robog,

Nem csak az áradat rohan,

S nem csak a kocsi kocog.


Aki cselleng, nem csatangol,

Ki "beslisszol" elinal,

Nem "battyog" az, ki bitangol,

Ha mégis: a mese csal!


Hogy a kutya lopakodik,

Sompolyog, majd meglapul,

S ha ráförmedsz, elkotródik.

Hogy mondjam ezt olaszul?


Másik, erre settenkedik,

Sündörög, majd elterül.

Ráripakodsz, elódalog,

Hogy mondjam ezt németül?


Egy csavargó itt kóborol,

Lézeng, ődöng, csavarog,

Lődörög, majd elvándorol,

S többé már nem zavarog.


Ám egy másik itt tekereg,

- Elárulja kósza nesz -

Itt kóvályog, itt ténfereg...

Franciául, hogy van ez?


S hogy a tömeg miért özönlik,

Mikor tódul, vagy vonul,

Vagy hömpölyög, s még sem ömlik,

Hogy mondjam ezt angolul?


Aki surran, miért nem oson,

Vagy miért nem lépeget?

Mindezt csak magyarul tudom,

S tán csak magyarul lehet... !





 Technika előzetes feladat 03.12. Horváth Erika

Kedves Szülők és Gyerekek!

Április végére terveztem a közlekedési témakört technikából. A feladatokhoz videókat keresgélve bukkantam gyerekkorom egyik kedvenc meséjére.  A sorozat 12 részes, itt vannak a youtube linkjei:

https://www.youtube.com/watch?v=qeM5CI8fKoY&list=PLA368CCB40B51E89B&index=1

https://www.youtube.com/watch?v=xyr7lRIXmek&list=PLA368CCB40B51E89B&index=2

https://www.youtube.com/watch?v=keVpocj7grM&list=PLA368CCB40B51E89B&index=3


https://www.youtube.com/watch?v=cJNU4GSLcrc&list=PLA368CCB40B51E89B&index=4

https://www.youtube.com/watch?v=9fRF7eLRCvU&list=PLA368CCB40B51E89B&index=5


https://www.youtube.com/watch?v=liLH7kDVyGU&list=PLA368CCB40B51E89B&index=6

https://www.youtube.com/watch?v=OM8ly-GKfi0&list=PLA368CCB40B51E89B&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=J4i-EhRtEgI&list=PLA368CCB40B51E89B&index=8

https://www.youtube.com/watch?v=N-eucEpRX00&list=PLA368CCB40B51E89B&index=9

https://www.youtube.com/watch?v=sbBrJtrMEfw&list=PLA368CCB40B51E89B&index=10

https://www.youtube.com/watch?v=tFm544aXQMU&list=PLA368CCB40B51E89B&index=12

Készítettem egy ppt-t belőle feladatokkal, abból csináltam videót. Remélem megnyílik. Ha mégsem, és szeretnétek megnézni, írjatok rám a messengeren, és elküldöm az eredeti ppt-t, itt nem tudok olyat csatolni. 








Erkölcstan 03.12.  Horváth Erika

Kedves Szülők és Gyerekek! 

A normál óráinkon beszélgetett témákhoz találtam egy aranyos videósorozatot. Borka és a varázsruha címmel. Néhányat csatoltan küldök, de bármelyik részt választhatjátok! Nézzetek meg néhányat! Válasszatok ki egyet, amihez saját élményetek vagy érzéseitek kapcsolódnak, esetleg nem volt alkalmatok megosztani az órán a többiekkel, vagy ha újra találkozunk szeretnétek és beszélgetni az adott témáról. 

feladat: 

Nézz meg néhány videót!

Készíts a választott videóhoz a saját érzéseidről egy rajzot vagy fogalmazást! 

( Elvileg, ha az egeret ráteszitek a linkre egy kattintás alatta a kék betűs linkre és megnyílik. Ha a youtube keresőbe beírjátok, hogy Borka és a varázsruha, felhozza a sorozat minden epizódját)

 Borka és a varázsruha  sorozat

https://www.youtube.com/watch?v=M35bonj8wzk

https://www.youtube.com/watch?v=YE8emrEzUME

https://youtu.be/tSWKW1JNaQg 

https://www.youtube.com/watch?v=yXOIDBk272k

https://www.youtube.com/watch?v=K9QTLL8l8Po

https://www.youtube.com/watch?v=k4qJkrnBdhM

https://www.youtube.com/watch?v=wV74fcAjdg4


A rajz vagy fogalmazás visszaküldési ideje: következő péntek 2021. 03.19.

 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...