Nyissátok meg a lenti linket és végezzétek el a feladatokat!
2021. március 12., péntek
03.12. Református hittan
Kedvesek!
Elkezdjük a húsvéti történetet. Nézzétek meg a következő diavetítést (PowerPoint vagy más diavetítő szükséges). Ugyanezt a történetet megtaláljátok a Tankönyv 58. és a Munkafüzet 70.oldalán. Oldjatok meg annyi feladatot, amennyit tudtok. Jó munkát!
http://refpedi.hu/hatteranyagok/digihittan2020/3.oszt.Husvet_elott_Jezus_es_Peter.%200200325SzA.pptx
2021. 03.12. Házi feladat Hegedűsné Kiss Andrea
Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!
Környezetismeret: tk.50-51.o, mf.: 54-55.o.
A mai napon környezetismeretből a következő feladatok várnak ránk:
Téma: Hogyan "beszélnek" az állatok?🐄🐇🐐🐓🐗
Az elmúlt alkalommal az emberi beszédet és a testbeszédet tanulmányoztuk. Nagyon szépen elkészített, gondos házi feladatokat küldtetek! Ma az állatok viselkedésének titkaiba nyerhetünk bepillantást.
1. Hallgasd meg a verset az állatok titkairól!
Rónay György: Mondd, szereted az állatokat?
2. Végezz megfigyeléseket a ház körül élő vagy a kertetekben látható állatokkal kapcsolatban! A házi kedvencek mellett meglesheted az egyre aktívabb kerti madarakat, rovarokat, sőt már a békákat is. Megfigyeléseidet jegyezd le a környezet füzetedbe! Melyik állat, mikor, mit csinált? Mire következtettél ebből? Segítenek a 3. részben pirossal írt, felsorolt szempontok.
3. Olvasd el a tk. 50-51. oldalán az állatok kommunikációjáról szóló szöveget! Megtudhatod, hogy az állatok nem tudnak beszélni, de üzeneteket, jelzéseket küldenek:
- HANGJELZÉSEK
- LÁTHATÓ JELZÉSEK
-SZAGOK
- MOZDULATOK, TESTTARTÁS, ÉRINTÉS, PÓZNYELV
4. Oldd meg a munkafüzet 54- 55. oldalán található feladatokat!
5. Hallgasd meg a magyar népmesét:
Az állatok nyelvén tudó juhász
A füzetedről, munkafüzetedről hétfő estig kérek fotót!
Szövegértés 03.12. Horváth Erika
A tordai hasadék
Kedves Szülők és Gyerekek!
Gyakoroljuk a szövegértést is, bár ez így nem szerepel a digitális órarendben külön óraként, ezt sem hanyagolhatjuk el.
A szövegértés mf. 12.oldalán a Tordai hasadékról találtok szöveget és hozzá feladatokat!
visszaküldési határidő: 2021. 03.16.
Fogalmazás 03.12. Horváth Erika
Gyakorolj és fogalmazz változatosan!
Kedves Szülők és Gyerekek!
Találtam egy videót, egy másik iskola tanító nénije készítette a diákjainak. A fogalmazás tagolását ismételjétek át a videó megnézésével.
https://www.youtube.com/watch?v=l4Uxka7yNt8
Nézzétek meg a fogalmazás mf. 47.oldalán az 1.feladat ábráját is. A 47.ol.2. feladatban kössétek össze a szövegrészleteket a fogalmazás részeivel!
A fogalmazásokat változatossá tehetjük bővített mondatokkal, szófordulatokkal. Olvassátok el a 49.oldal. 1.a.feladatban lévő idézeteket. Az üres keretekbe írjátok be a b, részben lévő hétköznapi kifejezések előtti számokat, hogy mit hogyan fejeztek ki az írók.
Gyakoroljátok a rokon értelmű szavak alkalmazását!
mf. 50.ol. 3. a megy ige rokon értelmű alakjaival egészítsétek ki a mondatokat.
mf. 52.ol. 7.b. a rejtvényt töltsétek ki!
mf.52.ol. 7.c. Alkoss mesét a képsorról. Tedd minél változatosabbá!
Napi másolás: Az alábbi versből másold ki hogyan fejezzük ki, azt hogy valaki vagy valami halad!
Akinek nehéz itt olvasni a verset, lementettem word-be egy oldalra, írjon messengeren üzenetet, aki kéri, átküldöm neki.
feladatok visszaküldési határideje: 2021. 03. 18. csütörtök
Gyimóthy Gábor: Nyelvlecke
Egyik olaszóra során,
Ím a kérdés felmerült:
Hogy milyen nyelv ez a magyar,
Európába hogy került?
Elmeséltem, ahogy tudtam,
Mire képes a magyar.
Elmondtam, hogy sok, sok rag van,
S hogy némelyik mit takar,
És a szókincsben mi rejlik,
A rengeteg árnyalat,
Példaként vegyük csak itt:
Ember, állat hogy halad?
Elmondtam, hogy mikor járunk,
Mikor mondom, hogy megyek.
Részeg, hogy dülöngél nálunk,
S milyen, ha csak lépdelek.
Miért mondom, hogy botorkál
Gyalogol, vagy kódorog,
S a sétáló szerelmes pár,
Miért éppen andalog?
A vaddisznó, hogy ha rohan,
Nem üget, de csörtet - és
Bár alakra majdnem olyan,
Miért más a törtetés?
Mondtam volna még azt is hát,
Aki fut, miért nem lohol?
Miért nem vág, ki mezőn átvág,
De tán vágtat valahol.
Aki tipeg, miért nem libeg,
S ez épp úgy nem lebegés,
Minthogy nem csak sánta biceg,
S hebegés nem rebegés!
Mit tesz a ló, ha poroszkál,
Vagy pedig, ha vágtázik?
És a kuvasz, ha somfordál,
Avagy akár bóklászik.
Lábát szedi, aki kitér,
A riadt őz elszökell.
Nem ront be az, aki betér . . .
Más nyelven, hogy mondjam el?
Jó lett volna szemléltetni,
Botladozó mint halad,
Avagy milyen őgyelegni?
Egy szó - egy kép - egy zamat!
Aki "slattyog", miért nem "lófrál"?
Száguldó hová szalad?
Ki vánszorog, miért nem kószál?
S aki kullog, hol marad?
Bandukló miért nem baktat?
És ha motyog, mit kotyog,
Aki koslat, avagy kaptat,
Avagy császkál és totyog?
Nem csak árnyék, aki suhan,
S nem csak a jármű robog,
Nem csak az áradat rohan,
S nem csak a kocsi kocog.
Aki cselleng, nem csatangol,
Ki "beslisszol" elinal,
Nem "battyog" az, ki bitangol,
Ha mégis: a mese csal!
Hogy a kutya lopakodik,
Sompolyog, majd meglapul,
S ha ráförmedsz, elkotródik.
Hogy mondjam ezt olaszul?
Másik, erre settenkedik,
Sündörög, majd elterül.
Ráripakodsz, elódalog,
Hogy mondjam ezt németül?
Egy csavargó itt kóborol,
Lézeng, ődöng, csavarog,
Lődörög, majd elvándorol,
S többé már nem zavarog.
Ám egy másik itt tekereg,
- Elárulja kósza nesz -
Itt kóvályog, itt ténfereg...
Franciául, hogy van ez?
S hogy a tömeg miért özönlik,
Mikor tódul, vagy vonul,
Vagy hömpölyög, s még sem ömlik,
Hogy mondjam ezt angolul?
Aki surran, miért nem oson,
Vagy miért nem lépeget?
Mindezt csak magyarul tudom,
S tán csak magyarul lehet... !
Technika előzetes feladat 03.12. Horváth Erika
Kedves Szülők és Gyerekek!
Április végére terveztem a közlekedési témakört technikából. A feladatokhoz videókat keresgélve bukkantam gyerekkorom egyik kedvenc meséjére. A sorozat 12 részes, itt vannak a youtube linkjei:
https://www.youtube.com/watch?v=qeM5CI8fKoY&list=PLA368CCB40B51E89B&index=1
https://www.youtube.com/watch?v=xyr7lRIXmek&list=PLA368CCB40B51E89B&index=2
https://www.youtube.com/watch?v=keVpocj7grM&list=PLA368CCB40B51E89B&index=3
https://www.youtube.com/watch?v=cJNU4GSLcrc&list=PLA368CCB40B51E89B&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=9fRF7eLRCvU&list=PLA368CCB40B51E89B&index=5
https://www.youtube.com/watch?v=liLH7kDVyGU&list=PLA368CCB40B51E89B&index=6
https://www.youtube.com/watch?v=OM8ly-GKfi0&list=PLA368CCB40B51E89B&index=7
https://www.youtube.com/watch?v=J4i-EhRtEgI&list=PLA368CCB40B51E89B&index=8
https://www.youtube.com/watch?v=N-eucEpRX00&list=PLA368CCB40B51E89B&index=9
https://www.youtube.com/watch?v=sbBrJtrMEfw&list=PLA368CCB40B51E89B&index=10
Készítettem egy ppt-t belőle feladatokkal, abból csináltam videót. Remélem megnyílik. Ha mégsem, és szeretnétek megnézni, írjatok rám a messengeren, és elküldöm az eredeti ppt-t, itt nem tudok olyat csatolni.
Erkölcstan 03.12. Horváth Erika
Kedves Szülők és Gyerekek!
A normál óráinkon beszélgetett témákhoz találtam egy aranyos videósorozatot. Borka és a varázsruha címmel. Néhányat csatoltan küldök, de bármelyik részt választhatjátok! Nézzetek meg néhányat! Válasszatok ki egyet, amihez saját élményetek vagy érzéseitek kapcsolódnak, esetleg nem volt alkalmatok megosztani az órán a többiekkel, vagy ha újra találkozunk szeretnétek és beszélgetni az adott témáról.
feladat:
Nézz meg néhány videót!
Készíts a választott videóhoz a saját érzéseidről egy rajzot vagy fogalmazást!
( Elvileg, ha az egeret ráteszitek a linkre egy kattintás alatta a kék betűs linkre és megnyílik. Ha a youtube keresőbe beírjátok, hogy Borka és a varázsruha, felhozza a sorozat minden epizódját)
Borka és a varázsruha sorozat
https://www.youtube.com/watch?v=M35bonj8wzk
https://www.youtube.com/watch?v=YE8emrEzUME
https://www.youtube.com/watch?v=yXOIDBk272k
https://www.youtube.com/watch?v=K9QTLL8l8Po
https://www.youtube.com/watch?v=k4qJkrnBdhM
https://www.youtube.com/watch?v=wV74fcAjdg4
A rajz vagy fogalmazás visszaküldési ideje: következő péntek 2021. 03.19.
Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...
![](file:///C:/Users/HORVTH~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg)
-
Sziasztok ! Mivel újra hétfő, itt a környezet óra ! Szeretnélek benneteket megdicsérni , egyre ügyesebben oldjátok meg az online feladatok...
-
Sziasztok Gyerekek! A mai fejlesztő órán a LEARNING APPS -ra kattintva, belépés után a mappában találtok 2 új feladatot. Van aki még az ...
-
Kedves Gyerekek! Újabb jeles naphoz érkeztünk! Hogy kitaláljuk, meg kell fejtenetek egy rejtvényt a LEARNING APPS felületen! Válasszáto...