2020. április 3., péntek

Katolikus hittan


28. Jézus tudja, mi a szenvedés
Oktatási cél: Ismertetni Nagypéntek eseményeit a 2. osztályosok szintjén.
Képzési cél: A figyelmesség képességének kialakítása.
Nevelési cél: Vegye észre maga körül, hogy másik embernek is vannak gondjai, ne mindig ö legyen a középpontban!

Dicsértessék a Jézus Krisztus!
Kedves Gyerekek!
Ma egy rövid imával kezdjük a foglalkozást!
Jézusom, te nagyon sokat szenvedtél! Nem veszekedtél, kiabáltál, hanem zúgolódás nélkül elfogadtad Atyád akaratát! Segíts minket, hogy észrevegyük mások szenvedését!
Nyissátok ki a könyvet a 86, 87, 88. oldalon és nézzétek végig a képeket! Gondoljatok arra, amit a múlt héten olvastatok!
Most olvassátok el 89. oldalon a szöveget! A vastagon szedettet kétszer olvassátok végig!
Nézzétek meg a képeket!
1.       Jézust az Olajfák-hegyén imádkozott, amikor a katonák elfogták.
2.       Jézust először a főpapokhoz vitték, ezután Pilátushoz, aki halálra ítélte Őt.
3.       A katonák kicsúfolták Jézust. Tövisből készült koronát tettek a fejére.
4.       Jézus meghalt értünk a kereszten.
Oldjátok meg a könyv feladatait a 90, és a 91. oldalon.
Ma különleges feladatra kérlek benneteket! Próbáljátok „nyitott szemmel” figyelni a családtagjaitokat! Vegyétek észre, ha valaki kicsit szomorú, vagy esetleg fáj valamije! Higgyétek el, egy ölelés egy puszi sokat tud segíteni! Ha szomorúnak látod apát, anyát, öleljétek meg!

A 89. oldalon lévő képeket többször is nézzétek meg a hét folyamán! Segít „nyitott szemmel” figyelni!
Nagyon hiányoztok!
Szeretettel ölellek én is titeket!
Dicsértessék a Jézus Krisztus!


04.03. Református hittan

Kedveseim! Most újítunk egy kicsit, nézzétek meg a következő diavetítést:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis hittan/3h%C3%A9t/2.o.emmausi_tan%C3%ADtvanyok_%C3%A1llami.isk.20200325ZN.SzA.pptx

Ha nem sikerült, semmi baj. Dolgozhattok a Munkatankönyvben a 126. oldaltól, vagy a 130. oldaltól - erről szól a diavetítés. A legfontosabb: imádkozzatok minden nap! Szeretettel gondolok Rátok!

erkölcstan április 3. Kocsis Éva

Kedves Erkölcstanos Gyerekek!

Hallgassátok meg ezt a verset! Rónay György: Mondd, szereted az állatokat?

A mai történetünk: Elmegy a tél - Fekete István nyomán. Kérjetek meg valakit a családban, aki elolvassa nektek ezt a történetet!

Hallgatás közben figyeljétek meg, hogy miért került az emberek közé a kis róka?
Miért vitték vissza az erdőbe?
Hogyan alakult a kapcsolata a gyerekekkel?


Egy róka kölyökkorában került hozzám, de mivel nagyon keveset voltam otthon, kiadtam albérletbe a munkások konyhájára. Ezen a kis rókán figyeltem meg, hogy a róka füle milyen végtelenül érzékeny szerszám.Én az ágyon feküdtem - teljesen csendben - , a kis róka pedig szundikált egy cipős dobozban. Asztalomon egy vázában tavalyi cseresznye, kecskerágóág őszi piros levelekkel, melyek közül egy levél levált, és alig hallható zizzenéssel leesett az asztalra,s az én kis rókám úgy ugrott fel, mintha megütötték volna.Nem szeretem azonban a rab állatot - különösen, ha nincs időm vele foglalkozni - , de elengedni sem akartam, mert a rókát nem szaporítja az ember, akármilyen jó barátságban is van vele, hát odaadtam a munkásgazdának, hogy neveljék fel, ahogy tudják.Talán még tartottam volna pár napig, de megharagudtam rá,mert megharapta az ujjamat. Egy szürke varjúból a legízletesebb darabokat vágtam ki, de hiába tettem eléje, rá sem nézett.Erőszakoltam. Elfordította a fejét. Erre az orrához dörgöltem a húst,és az öklömnyi kis pamacs mérgesen bekapta a hússal együtt az ujjamat is. Vége lett a barátságnak.A gazda örömmel dugta zsebre, és a munkások konyháján szépen fel is nevelődött. Megevett mindent, amit a munkások ettek,és a kisgyerekekkel is barátságot kötött. A felnőttektől félt, de a gyerekekkel játszott, mint a kutya. Valaki azt a buta tanácsot adta a gazdának, hogy jó lesz most már megkötni a süldő rókát,mert megszökik.Ettől kezdve a kis róka megtudta, hogy ő rab, és az első alkalommal, amikor lehetett, meg is szökött. Hogy miképp,az nem tudódott ki. lehet, valamelyik gyerek eresztette el.Messze azonban nem ment. A gyerekek, amikor keresésére indultak, meg is találták. Játszottak vele, mint régen, de megfogni többé nem engedte magát. Estefelé hazakísérte a pajtásokat,de a munkástanyához jó puskalövésre leült, és nem ment tovább.A gyerekek kivitték a vacsoráját, melyet jóízűen megevett,és amikor sötétedett, visszament az erdőbe. Úgy ment egész nyáron.Egyszer kint járok a határban a gazdával, és feltűnt, hogy a völgyben, az erdő szélén a gyerekek nagy sikongatással futnak valami elől. Kérdőleg néztem a gazdára.- A rókával játszanak, kérem.
- Hát megvan? Hiszen azt mondta, elszökött.
- El az, de vacsorára azért megjön. Az embertől fél, de a gyerekekkel eljátszik. Megfogni nem lehet, pedig azért neveltem a kutyafajzatot, hogy majd télen eladom a bőrét.
- No, ezt aligha adja el.
- Tudom, kérem, de azért muszáj neki vacsorát adni, mert akkora gyerekek sem esznek. 
A völgyben pedig tovább folyt a játék. Csendesen lelopóztam,amennyire lehetett, és elő a messzelátót.Nyolc-tíz gyerek, lányok-fúk, a legidősebb talán kilencéves, éppen ekkor lábujjhegyen lopódzkodtak a sűrűség széle felé. Amikor tíz lépésre lehettek, kiugrott a kis róka, és utána a gyerekhadnak.Egy kis futamodás után leült a róka, a gyerekek pedig megfordultak, és felemelt kézzel, nagy nevetéssel szaladtak lefelé,mintha meg akarnák verni. Amikor közelébe értek, felugrott, és mutatva, hogy ő most nagyon fél, beszaladt a sűrűbe. Amikor beért, a gyerekek megálltak, és egyszerre ők lettek az „üldözöttek”.Lassan lopódzkodtak az erdő felé, és vidám kiáltozással szaladtak el, amikor megint kiugrott és kergette őket a kis róka.Én pedig csak néztem, néztem, és nem tudtam levenni szemem a képről, melyben annyi finom báj, annyi tiszta öröm volt, amennyit egy életben talán csak egyszer lát az ember.

Mi is felelősek vagyunk az erőért és az állatokért!

Készítsetek rajzot a mesének egy részletéről és írjatok a lap aljára egy mondatot, hogy miért ezt rajzoltátok le!

Vasárnap estig várom a rajzokat!

Szép hétvégét! Éva néni

ének április 3. Kocsis Éva

Sziasztok Gyerekek!

A mai ének órán a játéké a főszerep!
Az alábbi linkeken találjátok a feladatokat!

DALISMÉTLÉS

RITMUSOK gyakorlása

LEARNING APPS

Ma nem kell semmit küldeni. A Learning appsot fogom nézni!

Szép napot kíván Éva néni!

Április 3-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok! 🌺

A jövő héten szerdán, április 8-án adunk utoljára számotokra házi feladatot, ugyanis csütörtöktől kezdődik a tavaszi szünet. A szünet április 15-ig tart, szerdáig, így a szünet utáni első házi feladatokat  április 16-án , csütörtök reggel keressétek majd ugyanitt, ezen az oldalon!  🐇🐣

Köszönöm a biztatást a lemaradó tanulók és szüleik irányába, ma már feladatokkal jelentkeztek!!!
Ismét jelzem, hogy vasárnap este 8-ig várjuk a heti leckék pótlását és a bemutatandó feladatokat.

Matematika: Maradékos osztás 9-cel
Tk.: 75.o,/ 1. 2. 3.
Alaposan gyakoroljátok be a 9-es szorzó- és bennfoglaló táblát ( most már nem csak sorban, hanem összevissza kérdezgetve is) !

Olvasás: Otthon, család, szeretet fejezet összefoglalása ( Ok.: 91-112.o. )👪
Készítsd elő az olvasás füzetedet! Írd fel: 112. óra + dátum+ fenti cím

1. A fejezet olvasmányaiból, verseiből idézek. Ismerd fel! Ki írta és mi a címe?
 Írd le egymás alá! Keress vissza az olvasókönyvedben, ha szükséges!

a. "A kisfiú aprókat sikongott, és eszeveszetten paskolta a vizet."

b. " Tíz kis barátom segített nekem." (itt a fordító nevét írd le)

c. "Sokat sírtunk, sokat kacagtunk azon a télen."

d, "Hol van a száraz pelenka?"

e. "a jó cukor is aluszik"

f. "Valami azért csak volt."

g. "Megmutatta a becsületes, szorgalmas élet ösvényét."


2. Számozással állítsd betűrendbe az előbb felsorolt szerzők nevét! Segít, ha mondod magadban az ábécét! Írd a nevek elé a margóra a számokat az 1. feladathoz!

3. Tegyél piros csillagot a verscím után az 1. feladatnál! Egy ilyen műfajú szöveg volt csak! Kitalálod melyik?
Tegyél kék csillagot az után a szöveg után, amelyik legjobban tetszett!

4. Családtagok nevét láthatod. A betűk összekeveredtek. Kik ők? Írd le az öt szót!

nyaa,      paa,    vréetst,    amgynama,     apagypna    


5. Írj legalább 5 mondatot a családodról, önmagadról! Kik a családtagjaid? 
Hogy telnek a napjaitok? Miért fontos számodra a család?  

Olvasás füzetedről fotót kérek vasárnap estig!

Szorgalmi feladat: REJTVÉNY!🌼
Omf.: 60.o. / 3. 

Testnevelés: Mozogjatok sokat a szabadban!


Jó munkát! Tartalmas, szép hétvégét kívánok!







  


 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...