2020. március 23., hétfő

Kérés Kocsis Éva

Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!

Ez egy különleges helyzet és tudom mennyire megterhelő ez önöknek is. Ezért szeretném, ha tudnák, hogy nem kérem aznap a feladatokat visszaküldeni. Vasárnap este 8 legyen a határidő.
Addig kényelmesen, ahogy tudnak dolgozni és amilyen ütemben önök tudnak nekik segíteni, haladjanak. Idővel gondolom belerázódunk.

Üdvözlettel: Kocsis Éva

Környezet március 23. Kocsis Éva

Kedves Gyerekek!

A mai környezet órán egy új témába kezdünk! ÉLŐ KÖRNYEZETÜNK
Szükség lesz a tankönyvre és munkafüzetre.

1. Tk. 48./1. feladat
Gondold át mi a különbség a két kutya között!
Ehhez kapcsolódik a  Mf. 52./1.


2. Tk. 48./2. feladat
Mik azok az életjelenségek? ( Az élő szervezetekre jellemző, életműködésükkel kapcsolatos jelenség.)

Nyisd meg ezt a kérdőív-et! Új ablakban nyílik meg. Az  1. feladathoz írj életjelenségeket!

Ne zárd be az ablakot, dolgozunk még rajta. Óra végén küldd el nekem és megnézem hogy dolgoztál! 

3. Tk. 48./3. feladat
Nézd meg jól a képet! Majd kattints vissza a már megnyitott kérdőívre! A 2. feladatban a kép alá írj élőlényeket a képről, majd a környezetedből is. 3-3 példát kérek!

4. Tk. 49./4.  Nézd meg a csoportosított képeket! Majd nyisd meg a Learning Apps-t és oldd meg a feladatot!
Mf.  52. /2. Rajzolj további példákat a téglalapokba!

5. Tk. 49./ 5. feladatban beszélgetés helyett, a kérdőív hátralévő feladatait oldd meg!
Ha beírtad a válaszokat, kattints a küldés gombra és máris megkapom a válaszodat!

6. Mf. 53. oldalának feladatait töltsd ki, fotózd le és küldd el!

7. Tk. 49. oldal ,,Összegzés" részt tanuljátok meg!
T!

Mese március 23. Kocsis Éva

Kedves Gyerekek!

Itt az újabb szorgalmi időtöltés. A tanulás közben szakítsatok időt egy kis pihenésre és szórakozásra!

Jó szórakozást!
Éva néni

Benedek Elek: A ROSSZ ÉS A JÓ SZEG
Réges-régen, mikor őseink még sátrakban laktak, volt egy szegény öregember, felesége s egyetlen fia. A fiú, mikor nagy legénnyé serdült, elment szerencsét próbálni, bejárt országot-világot, s csak esztendők múltán jött hír róla, hogy messze-messze a szülőföldjétől, egy nagy pusztaságban megtelepedett, meg is házasodott, s szép gazdasága van. Várták, várták az öregek, hogy egyszer csak hazajön a fiú, meglátogatja őket, de bizony hiába várták.
- No, feleség - mondta az öregember -, én tovább nem várom a fiamat, ha ő nem jön, megyek én, a világ végén is felkeresem.
Volt az öregembernek egy lova, felült rá, aztán nekivágott a világnak. Teljes három hónap múlva ért abba a pusztaságba, hol a fia megtelepedett, ott aztán hamar eligazították a sátorhoz. Éppen a sátor előtt ült a menye a gyermekekkel, de az öregember nem szállott le a lóról, úgy kérdezte az asszonyt, hogy otthon van-e az ura.
- Nincs - mondta barátságtalanul az asszony -, elment vadászni.
- Jó asszony - kérte az öregember -, adj nekem egy ital vizet, majd elepedek a szomjúságtól!
- Sem vizünk, sem kenyerünk - utasította el ridegen az asszony, s még rá sem nézett az öregemberre, nemhogy megkérdezte volna, hogy ki, és honnét jön. Aztán azzal sem törődött, hogy hallja-e, nem-e az öregember, valami semmiségért éktelenül szidta a gyermekeket, az apjukat pedig gyalázkodó szavakkal illette.
Fájt a szíve a szegény öregembernek, de most sem árulta el kilétét, csak azt mondta az asszonynak:
- Isten áldjon, jó asszony! Ha hazajön az urad, mondd meg neki, hogy itt járt egy ilyen meg ilyen öregember, erről s erről a vidékről, te azonban nem kérdezted, hogy ki ő. Azt üzenem neki, hogy a sátrában nem jó a szeg, cserélje ki mással.
Ezzel elment az öregember, másnap meg hazajött a fia, s az asszony elmondta neki, hogy mit üzent egy ilyen meg ilyen öregember erről meg erről a vidékről.
Hiszen éppen elég volt ez az embernek!
- Tudod - kiabált szörnyű haraggal -, hogy ki volt az az öregember, akit te oly tiszteletlenül fogadtál? Az én apám! S tudod-e, hogy te vagy az a rossz szeg a sátramban? Eltakarodj a sátramból, te szívtelen asszony!
Mindjárt elkergette az asszonyt, s nem sokkal azután más asszonyt vitt a sátrába.
A szegény öregember eközben hazaért, s elkeseregte a feleségének, hogy s mint járt. Mondjam, ne mondjam, hogy ezután is csak várták, folyton várták egyetlen fiukat az öregek, de csak hiába várták. És az öregember három esztendő múlva ismét csak útra kelt, hogy lássa, milyen a sora a fiának. De most sem találta otthon a fiát, ellenben az asszony nagy szívességgel fogadta az öregembert, kéretlen megkínálta étellel-itallal. Az öregember most sem szállott le a lováról, azt mondta, hogy sietős az útja, de az ételt-italt köszönettel elfogadta, s hálát adott magában, hogy a fiának ilyen derék felesége van.
- Te áldott jó asszony - mondta neki búcsúzás közben -, ha az urad hazajön, mondd meg neki, itt járt egy ilyen meg ilyen ember, erről s erről a vidékről, s te étellel meg itallal megkínáltad. Mondd meg azt is az én nevemben, hogy a sátrában a szeg igen jó, csak hagyja ott, nehogy mással kicserélje.
Az öregember megnyugodott szívvel tért vissza, másnap aztán hazatért a fia is, s az asszony elmondta neki, hogy kereste egy ilyen meg ilyen öregember, aki azt üzente, hogy igen jó a szeg a sátorban, nehogy mással kicserélje.
- Az én édes jó apám volt az az öregember, s te vagy az az igen jó szeg a sátramban! - mondta boldogan az ember. - Eddig nem mertem elhozni sátramba az én szegény szüleimet, de most megyek, s idehozom őket!
Még aznap útra kerekedett, s elhozta öreg szüleit az ő sátrába, és még sokáig éltek együtt nagy boldogságban.

Ének március 23. Kocsis Éva

Szép jó reggelt Gyerekek!

Ismét itt az ének óra ideje.
1. Jó alaposan nyújtózkodjatok is és a már tanult módon végezzetek néhány légző gyakorlatot! Az énekléshez is nagyon fontos, hogy eddzük a tüdőnket is!

2. Énekeljetek! SZERENCSEKERÉK Ameddig jól esik!

3. Tapsoljátok, mondjátok ritmusnévvel EZT  a linket megnyitva.
4. Válassz ki 3 tetszőleges négyzetet a harmadik feladatból és másold le egy papírra a benne lévő ritmusjeleket.
Ütemmutató 2-es, tegyétek ki az ütemvonalakat és a záróvonalat a megfelelő helyre.


2         │        │        │        │        │        ║

5. feladat

A 4. és 5. feladatról kérek szépen egy fotót!
Köszönöm szépen!

Március 23-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok mindenkinek!

Belevágunk a második különleges tanrendű hetünkbe, mely során továbbra is számítok mindenki lankadatlan kitartására és rendszeres munkájára, beszámolóira.😉
Összegezném az elmúlt hetet: Önök és gyermekeik nagyszerűen helytálltak!!! 
Kívánom, hogy erőben, egészségben tudjuk folytatni a munkát az elkövetkezendőkben is.

Matematika: A 2-es, 4-es és a 8-as szorzótábla kapcsolata.
mf.: 43.o./ 1.  Három számsorozatot kell folytatnod. Mindhárom 0-val indít, kettő, négy és nyolc többszöröseit kell leírnod, vagyis a kettes, négyes, nyolcas szorzótábla szorzatait növekvő sorban egészen 40-ig! Ne felejtsd el a b feladatot! Melyek azok a számok, amelyek mindhárom számnak többszörösei? Próbáld megfogalmazni, miért?
mf.: 43.o./ 2. Értelmezd a szöveget és a táblázat sorait! Jelöld nyíllal a sorok előtt az elvégzendő műveletet! A sorok végén azt jelöld nyíllal, hogyan gondolkodom visszafelé!
mf.: 43,o,/ 3. Végezd el a szorzásokat!
tk.: 64.o. / 1. 2. Számolj a nyilaknak megfelelően!
Mit jelent? fele= osztva 2-vel, nyolcada= osztva 8-cal, nyolcszorosa= szorozva 8-cal,
negyede= osztva 4-gyel
Szorgalmi: tk.: 64.o/ 3. 4. ( A 4. feladat kombinációit rajzold le a matematika füzetedbe. Jelöld a kör alakú asztalnál kis négyzetekbe a gyerekek nevének kezdőbetűit más-más színnel!)

Testnevelés:
Frissítsd fel magad mozgással a szabadban!🏃🏄🏀
Készíthetsz magadnak ugróiskolát! Kis kavics bedobálásával, szabályos ugrásaiddal járd ki a 8 osztályt! Ne lépj rá a vonalakra! Hívd testvéredet, barátodat ugróiskolázni! Versenyezzetek!
Kerékpározz, ha van rá lehetőséged. Készíthetsz magadnak akadálypályát is.
Ne menj zsúfolt helyekre! A legszűkebb családod legyen csak körülötted!

Olvasás: Ok.: 102-103.o. Móra Ferenc: A könyvvé vált kakas 🐓
Olvasd el az elbeszélést!
Készítsd el a munkafüzet 53. o. /1. 2. 3. 4. 5. 6. ( Az 1. , 6. feladatot az olvasás füzetbe, a 4. 5. feladatot szóban.)
Hogyan vált könyvvé a kakas? Bűvészmutatvány történt vagy valami más? Ki volt a "bűvész"?

Nyelvtan-írás: A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak helyesírása (gyakorlás)

A legfontosabb szabály, hogy mindig szótagold a szavakat a leíráskor! (Öndiktálás!)
Keresd a szótőt! 

tk.: 80.o / 1.2.3.
tk.: 81.o/  4. 5.

Eredményes munkát kívánok! Andi néni








 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...