2020. május 6., szerda

Május 7-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea



Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!🌷

A mai reggelt dicsérettel kezdem: szinte mindenki teljesítette a hangos olvasás felméréséhez szükséges 1 perces videó küldését. Önmagatokhoz képest mindannyian előbbre tudtatok lépni valamiben, felkészülten ültetek le a kamera elé. Komoly fejlődést tapasztaltam az értelmezésben, a hangsúlyozásra törekvő előadásban! A szótagszám átlagosan 170-180 - a legtöbb 232- ám tudjátok, a pontos, szöveghű olvasásnak, a szép hangsúlyozásnak lehet akadálya is a gyors tempó, a kapkodás. Lassabban olvasóknál is nagyon szép feleletek születtek!
Köszönöm a Szülők felelősségteljes, áldozatos napi erőfeszítéseit és a következetességüket!

Matematika: Füzetben dolgozunk. 157.óra + dátum
Szöveges feladatokat fogunk megoldani. Minden lépést a szokott módon végezz el!

1. Blanka könyvespolcán 14 mesekönyv, fele annyi verseskötet és 29 gyermekeknek szóló regény sorakozik. Hány könyv található Blanka polcán összesen?

2. Mama palacsintát sütött az unokáinak: 9 lekvárosat és háromszor annyi nutellásat. A gyerekek megették a felét. Mennyi maradt? 👦👧👨👩

3. Katica Kitti és Csiga Csabi egy fa tetejére szeretne felmászni. Kitti egy perc alatt 63 cm-t halad felfelé, hétszer annyit, mint Csabi. Milyen magasra ér a fán egy perc alatt Csabi, ha 35 cm magasságból indul?  🐞 🐌


Olvasás:
Ok.: 53,o. Afrika Múzeum és Állatkert 🐫
Olvasd el a szöveget, majd oldd meg a munkafüzet kijelölt feladatait!
Mf.: 81.o / 3. 4. 5.
Írd le a füzetedbe: 126. óra + dátum

  1. Ki alapította a múzeumot?
  2. Sorold fel a szafariparkban található állatokat! Mit tudsz ezekről az állatokról? Búvárkodj! Készíts róluk rövid leírást! ( élőhelyük, kinézetük, életmódjuk)
  3. Írd le, mit jelentenek a következő szavak! Nézz utána lexikonban vagy az interneten :múzeum, trófea
  4. Másold le szótagolva a mf.: 81.o 2.a feladatának szavait!

Gyakorold ki az olvasmány szép hangos olvasását!
Szóbeli: Mesélj róla, te mit szeretnél élőben is látni? Miért?👄


Nyelvtan-írás:
Füzetben dolgozunk. 126. óra + dátum
Tollbamondás
Tk.: 116.o. / 19. szöveg
Karikázd be a szövegben azokat a szavakat, amelyeket másképp ejtünk, mint ahogyan leírjuk!
Számold meg a mondatokat!
Kérd meg anyukádat, diktálja le a szöveget! Önellenőrzés!!!
Javítsátok ki együtt! Írd a margóra, hány hibád lett! Alatta a szokott módon javítsd!

Mindhárom füzetről fotót kérek vasárnap estig!

Eredményes munkát kívánok! 💁











Német emelt

Kedves gyerekek!

Tovább vesszük a tk. 28. oldalán lévő mondatok olvasását, fordítását.
Gyakoroljátok a mondatok olvasását, fordítását!

Emlékeztek? Hogyan neveztük azokat a kérdéseket, amelyek mindig a cselekvést kifejező szóval kezdődnek?

Ezek az eldöntendő kérdő mondatok.
A válasz ezekre a kérdésekre pedig mindig ja-val vagy nein- nal kezdődnek.

Példa: 
- Kocht die Mutter? - a cselekvést kifejező szóval kezdünk;
- 😊Ja, die Mutter kocht.  - a válasz ja- val kezdődik;
- 😕Nein, sie näht.  -  a válasz nein- nal kezdődik;

A korábban vett képek alatti mondatok alapján és a fenti példa alapján szerkesszetek ti is a füzetben eldöntendő kérdéseket (vicceseket és nem vicceseket is), és rájuk válaszokat! 

- Näht die Großmutter?
- 😊 Ja, die Großmutter näht.
- 😕Nein, sie sitzt.

Folytassátok a füzetben!

Kérem az elkészített feladatot a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 8.

 

ének május 6. Kocsis Éva

Szép jó reggelt, még ha kissé borús is!
Kedves Gyerekek!

Ma ének órától elkezdjük az éves ismétlést. Új dalt már nem fogunk tanulni második osztályban.

1. Ismétlés WORDWALL   A mai órán ezt az 5 dalt ismételjük át! Miután megoldottad a feladatot,  énekeld el a dalokat! Tapsold hozzá a mérőt! A WORDWALL FELADATOK MEGOLDÁSA UTÁN NYOMJATOK A RANGLISTA GOMBRA ÉS IRATKOZZATOK FEL. CSAK AKKOR LÁTOM, HOGY DOLGOZTÁL-E RAJTA!

2. Éneklés után egészítsd ki a dalszövegeket ITT!

3. Ritmusokat is gyakoroljunk. Kattints a LEARNING APPS-ba és találsz 2 új feladatot.


4. Végül hallgassátok meg Vivaldi A négy évszak című művéből A NYÁR III. tételét! Figyeld meg, hogyan váltakoznak a hangos és halk, a magas és mély részek! Milyen a mű hangulata? Készítsetek róla rajzot!

Határidő: 05. 10. vasárnap

Ölelés: Éva néni

Május 6-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!

Olvasás: Készítsünk Fű Benőt!
Ok.: 49.o.
Az olvasókönyvben zokniba tölti a fűmagot és a virágföldet a szerző.
Az itt látható bemutató videón viszont harisnyába töltik a fűmagot és faforgácsot használnak virágföld helyett:
Fű Benő készítése házilag

Bármelyik megoldást választhatod, legyél kreatív! Lehetőleg az otthon már meglévő alapanyagokat használd! Tedd napos helyre! Fontos nedvesen tartani Fű Benőt és Fű Bellát, hogy szép nagy hajuk legyen!
Kérd szüleid segítségét! Ha kinőtt a haja, készíts róla fotót! Kíváncsian várom! (kb. 1-2 hét)




Matematika:
KSZ.: 21.o AB feladatsora
Mf.: 58.o/ 1. 2. 3.

Szorgalmi feladat: Füzetbe készítsd el! Rajzkészítéssel gondolkodj!
Hogyan tudnál 10 széket elhelyezni egy négyzet alakú szobában úgy, hogy mind a 4 fal előtt ugyanannyi szék legyen?

Nyelvtan-írás:
Mf.: 74.o/ 1.ab, 2.a, 
Mf.: 75.o/ 3.abc, 4.ab

Fotót kérek a kötelező matek, nyelvtan feladatokról, és ha van ötleted, a szorgalmi feladatról is!
Határidő: csütörtök este.

Testnevelés: Labdás feladatok gyakorlása, labdajátékok.

Eredményes tanulást, vidám napot kívánok!










 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...