2021. március 10., szerda

 nyelvtan 03.10. Horváth Erika

Kedves Szülők és Gyerekek! 

Az igék ragozásával folytatjuk. Tanulmányozzátok át a tk. 62. 63.oldalán lévő tudnivalókat. Az igék cselekvést, történést, létezést fejeznek ki. Az igék ragozhatók, és az ige személyragja mutatja a cselekvő számát és személyét. Gyakoroltunk ilyet fejlesztős órán és napköziben is.  Lehet egyes számú vagy többes számú. Ezt nagy betűkkel jelöljük, és 1.2.3. számmal jelöljük.  A könnyebb megértés miatt hozzámondhatjuk a személyeket helyettesítő személyes névmásokat.                                                    (én, te, ő, =egyes számú)           (mi, ti, ők, =többes számú)

Egyes szám                                        Többes szám

E/1.   örülök      (én)                               T/1.   örülünk      (mi)

E/2.   örülsz      (te)                                 T/2.   örültök      (ti)

E/3.   örül          (ő)                                  T/3.   örülnek     (ők)

 

A nyelvtan füzetbe írjátok le az alábbi igéket ragozva, az örül ige mintájára. (tk.63.ol.3.)               öntöz,   ültet,     ás,

A nyelvtan füzetbe írjátok le     a tk.63. ol. 4.feladatban felsorolt igéket, és írd melléjük rövidítve a cselekvő számát és személyét! példa : kertészkedünk (T/1)        locsolsz  (E/2)

Másold le a baglyos részeket a füzetedbe! 62.-63. oldal

Gyakorold az igék ragozását a munkafüzet alábbi feladataiban!

mf.66.ol.1.a, b,  Írd a megfelelő személyes névmást a képek alá. Válaszd el a szótövet és toldalékot!

mf. 66.ol. 2.a, több szarka hogyan mondaná? 

mf.66.ol. 3.Írd be a táblázatba a megadott igéket a megfelelő személyhez! Írd át színessel a toldalékot! (személyragot) Egyes szám 3.személynél nincs toldalék. 

mf.67.ol. 4.a. c. (csak húzd alá, amit kér a feladat, másolni nem kell) 

mf.67.ol. 5.b. (húzd alá az igéket a szövegben, másold le őket a füzetedbe, és rövid jelöléssel írd melléjük a cselekvő számát és személyét)

visszaküldési határidő: 2021. 03. 12. (péntek)


Találtam netes játékos feladatokat a gyakorláshoz. Próbáljátok ki, működik-e, és a megoldásról küldjetek képernyőfotót. Messengeren várom a tapasztalatokat működik-e. 

https://wordwall.net/hu/resource/1120791

https://wordwall.net/hu/resource/939947

https://wordwall.net/hu/resource/1776019

https://wordwall.net/hu/resource/1142110



  

Olvasás 03.10. Horváth Erika

 Kedves Gyerekek és Szülők!

Köszönöm a beküldött feladatokat. 

A történelmi olvasmányunk következő része Hunyadi János kisebbik fiának Mátyásnak corvináiról szól. Olvasd el a tk. 95.oldalán. Néhány képet kimásoltam hozzá abból a lexikonból, amiből napköziben olvastunk. 








Ha elolvastad az olvasmányt, és megnézted a képeket amiket csatoltam, oldd meg a munkafüzet 57.oldal. 1.3 feladatát. És a füzetedbe válaszolj az alábbi kérdésekre!

1. Mátyás feleségéről már meséltem a farsangi napon. Emlékezz vissza mit? Gondolj arra honnan származik, és miért farsangkor került szóba!
2. Milyen állat volt Mátyás címérében? Le is rajzolhatod a füzetedbe! 
3. Mi az iniciálé? 
4. Mikor készült az első magyar nyomtatott könyv?
5. Mi az első magyar nyomtatott könyv címe?
6. Mi a kódex eredeti neve? 
7. Hány híres magyar vezér és király képmása szerepel a Magyarok Krónikájában? 
8. Milyen nyelvű műveket gyűjtöttek Mátyás könyvtárában? 

Többektől kaptam szorgalmi feladatot is. A mai szorgalmi témája Mátyás királyról szól. 

Több történet, mese, monda is született róla és igazságosságáról. Gyűjts ilyen történet címeket. Böngészhetsz a róla készült mesefilm sorozat videói között is.

 https://hu.wikipedia.org/wiki/mesék Mátyás királyról

https://visitvisegrad.hu/hirek/egy-legendava-lett-rajzfilmsorozat

https://www.nepmese.hu/mesetar/mesek/matyas-kiraly-mesek

https://www.youtube.com/watch?v=3JWCMFXx1oE


napi másolás: Másold le hogyan néztek ki a kódexek! (harmadik bekezdésből)

visszaküldési határidő: 2021.03.11.

Teamsben online olvasás óra csütörtökön 9:00-9:45-ig. 

A kolozsvári bíró című olvasmányt fogjuk feldolgozni. Kérlek benneteket, olvassátok el előre, hogy közösen tudjuk megbeszélni és megoldani a munkafüzeti feladatokat. tk. 96-97.ol. befejezés: 108.ol. 


A mai szorgalmi témája Mátyás királyról szól. 

Több történet, mese, monda is született róla és igazságosságáról. Gyűjts ilyen történet címeket. Böngészhetsz a róla készült mesefilm sorozat videói között is.

 https://hu.wikipedia.org/wiki/mesék Mátyás királyról

https://visitvisegrad.hu/hirek/egy-legendava-lett-rajzfilmsorozat

https://www.nepmese.hu/mesetar/mesek/matyas-kiraly-mesek

https://www.youtube.com/watch?v=3JWCMFXx1oE

visszaküldési határidő: 2021.03.11.





2021. 03.10. Házi feladatok. Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Testnevelés:

Kezdjük vidám reggeli tornával minden napunkat!⚽🏀

Napindító mozgás

Reggeli torna 

Egypercesek labdával

Napközben többször is frissítsd fel magad egy kis tornával, sétával, futással, biciklizéssel a szabadban!

A házimunka is testmozgás. Hitted volna?! Segíts anyukádnak minden nap! Meglátod, milyen büszke lesz Rád! Átélheted. hogy szeretteinkért dolgozni öröm! Ötletek a kezdéshez:

Rendhagyó torna házimunkával!👍

Készítsetek néhány olyan fotót, ahol te végzel a héten valamilyen házimunkát!

Küldd el vasárnap estig!

Matematika: Írásbeli szorzás egyjegyűvel tízesátlépéssel (gyakorló óra)

Online óra 9-től 9.45-ig közösen, 9.45-től 10-ig kiscsoportos vagy egyéni gyakorlás.

Szükséges felszerelés: tk., mf., kisfüzet, Számoljunk mf.

Bejelentkezés az órára: 

Microsoft Teams - Csapatok- 3.a matematika-Naptár-Matematika óra 03.10.-online csatlakozás:KÉSZ! 😉

Várlak a képernyő előtt!

Az óra után felteszem a blogba a feladatokat azoknak, akik valamilyen ok miatt lemaradtak az online óráról.

Környezetismeret: Az emberi beszéd és a testbeszéd

1.Olvasd el, tanulmányozd át a tk. 48-49. oldalán az emberi beszédről és a testbeszédről szóló szöveget!

2. Másold le a környezet füzetedbe a tk. 49.o lap alján található összefoglaló részt!

3. Mit gondolhatnak a képeken látható gyerekek? Olvass az arckifejezésekből, mozdulatokból, testtartásból! Írd le a füzetedbe! Adj nevet is a gyerekeknek!

4. Oldd meg: Mf:: 52.o./ 2.4. 53.o/ 5.6.7. feladatait!

Fotót kérek csütörtök estig az elkészített házi feladatról!


Ének-zene:   Dalismétlés 

Dalismétlés szerencsekerékkel

Csipkefa bimbója🌸

1. Hallgasd meg a dalt! Tk. 44. o.

2. Énekeld ritmusnévvel egyenletes lüktetést tapsolva!

3. Énekeld szolmizálva a dal ritmusát tapsolva!

4. Énekeld szöveggel, koppints közben egyenletes lüktetést, de a 4-es ütem első értékére erőteljesebben koppints! (négyes lüktetés)

5. Másold le a dallamot hangjegyekkel az ének füzetedbe! Ügyelj az éles ritmus helyes jelölésére!

6. Tk. 44.o/ 4. Melyik idén tanult dalt ismered fel a betűkotta szolmizálása után? Írd le a dal címét az ének füzetedbe!

7. Zenehallgatás: Kodály Zoltán: Kállai kettős

Kállai kettős







 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...