2020. április 1., szerda

Német emelt

Kedves gyerekek!

A mai napon tovább vesszük a tk. 26. oldalán lévő szöveget.
Milyen fajta kérdő mondatok szerepelnek az első részben? Emlékeztek?
- Was macht Peter? Mit csinál Péter?
- Was macht Doris? Mit csinál Doris?       Ezek a kérdőszavas kérdő mondatok. 

 Most nézzük meg, milyen fajta kérdések következnek! Ismételjük át!

Steht Peter?  Mit jelent ez a mondat?
Áll Péter?     Van-e ebben a mondatban kérdőszó?
       ?           Bizony nincs benne kérdőszó!
Akkor milyen szó áll elől? - Steht - a cselekvést kifejező szó.

Nézzük meg a választ! Hogyan kezdődik a válasz?
Ja, Peter steht.    Igen, Péter áll.
Sitzt Peter?         Ül Péter?  (Kérdőszó helyett a cselekvést kifejező szó áll.)
Emlékeztek?  Ezt a kérdést neveztük eldöntendő kérdő mondatnak.

Nein, Peter steht. Nem, Péter áll. (A válasz igen-nel vagy nem- mel kezdődik.)


Folytassátok a további mondatok kiegészítését! Hogy milyen cselekvést kifejező szót írj, abban segít a  fenti kép!

 Gyakoroljátok a tk.26. old. olvasását, fordítását! Másoljátok le a mai napon vett mondatokat!
Tk. 26. old.
Steht Peter? 
Ja, Peter steht.
Sitzt Peter?
Nein, Peter sitzt. Folytassátok!
.
.
.
Továbbá: zöld mf.  27./2.

Kérem a feladatmegoldásokat az emailemre elküldeni lefotózva:
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: április 7.
Jó munkát kívánok!






 

fejlesztő április 1. Kocsis Éva

Kedves Gyerekek!

A mai fejlesztő óra feladatait az alábbi linkeken találjátok!

LEARNING APPS fejlesztő mappában belépés után tudtok dolgozni!

Szép napot és jó munkát!

Éva néni


technika április 1. Kocsis Éva


Kedves Gyerekek!
A mai technika órán térbeli különbségkeresőt kell készítenetek!
Bármiből, ami van otthon.
Mutatok néhány képet...de csak ötletelés miatt! 😉 Továbbra is cél a kreatív gondolkodás és az egyediség! Csodaszép szendvicseket kaptam! Megvárom, míg mindeni elküldi és megosztom veletek is! 😀

A képeket a különbségkeresőről vasárnapig várom! 

Szép napot! Éva néni





Április 1-jei házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok! 😊

Remélem, sikerült a 9-es szorzótáblával megbarátkoznotok!
Ügyesen, önállóan leírtátok a füzetetekbe!
Ma begyakoroljuk ezt az utolsó szorzótáblás részt is!

Matematika:
mf.: 49-50. o. feladatai
Szorgami: KSz.: 64.o. (Erre a hétre.)

Olvasás: Petőfi Sándor: Anyám tyúkja OK. 110.o
Kérd meg szüleidet, olvassák fel neked a verset! Esetleg, ha emlékeznek rá, mondják el emlékezetből! Te is olvasd fel versszakonként! Ha valamelyik szót nem érted, beszéld meg szüleiddel!
Számozd be a versszakokat!
Beszéljétek meg a vers végén található kérdéseket!
Kösd össze az összecsengő sorvégi rímeket! Páros rímeket fogsz találni, ami azt jelenti, hogy az 1-2. sor vége rímel, illetve a 3-4. sor vége párban cseng össze.
Mf.:59.o / 3. szóban 👄
Mf.: 59.o / 4.
Készíts illusztrációt az olvasás füzetedbe a versről! A tulipános láda is legyen rajta, ha lehet! 😉
Tanulni: A verset jövő hét szerdáig mindenki tanulja meg, és videó formájában küldd el nekem!
Nagyon várom a szép, pontos, hangsúlyos versmondásotokat!👏



Nyelvtan-írás: A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak tj-vel, tyj-vel.
Tk.: 86.o/ 4. 5.
Tollbamondás: az 5.a feladatnál lévő szöveget legyenek szívesek lediktálni gyermeküknek megbeszélés után a nyelvtan füzetbe! Biztassák gyermeküket szótagolásra (öndiktálásra)!
Az önellenőrzés és a leellenőrzés se maradjon el!

Testnevelés: Mozogjatok minden nap sokat a szabadban!⚽


Eredményes, jó munkát kívánok!😊








 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...