Kedves gyerekek!
A mai napon tovább vesszük a tk. 26. oldalán lévő szöveget.
Milyen fajta kérdő mondatok szerepelnek az első részben? Emlékeztek?
- Was macht Peter? Mit csinál Péter?
- Was macht Doris? Mit csinál Doris? Ezek a kérdőszavas kérdő mondatok.
Most nézzük meg, milyen fajta kérdések következnek! Ismételjük át!
Steht Peter? Mit jelent ez a mondat?
Áll Péter? Van-e ebben a mondatban kérdőszó?
? Bizony nincs benne kérdőszó!
Akkor milyen szó áll elől? - Steht - a cselekvést kifejező szó.
Nézzük meg a választ! Hogyan kezdődik a válasz?
Ja, Peter steht. Igen, Péter áll.
Sitzt Peter? Ül Péter? (Kérdőszó helyett a cselekvést kifejező szó áll.)
Emlékeztek? Ezt a kérdést neveztük eldöntendő kérdő mondatnak.
Nein, Peter steht. Nem, Péter áll. (A válasz igen-nel vagy nem- mel kezdődik.)
Folytassátok a további mondatok kiegészítését! Hogy milyen cselekvést kifejező szót írj, abban segít a fenti kép!
Gyakoroljátok a tk.26. old. olvasását, fordítását! Másoljátok le a mai napon vett mondatokat!
Tk. 26. old.
Steht Peter?
Ja, Peter steht.
Sitzt Peter?
Nein, Peter sitzt. Folytassátok!
.
.
.
Továbbá: zöld mf. 27./2.
Kérem a feladatmegoldásokat az emailemre elküldeni lefotózva:
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: április 7.
Jó munkát kívánok!
2020. április 1., szerda
fejlesztő április 1. Kocsis Éva
Kedves Gyerekek!
A mai fejlesztő óra feladatait az alábbi linkeken találjátok!
LEARNING APPS fejlesztő mappában belépés után tudtok dolgozni!
Szép napot és jó munkát!
Éva néni
A mai fejlesztő óra feladatait az alábbi linkeken találjátok!
LEARNING APPS fejlesztő mappában belépés után tudtok dolgozni!
Szép napot és jó munkát!
Éva néni
technika április 1. Kocsis Éva
A mai technika órán térbeli különbségkeresőt kell készítenetek!
Bármiből, ami van otthon.
Mutatok néhány képet...de csak ötletelés miatt! 😉 Továbbra is cél a kreatív gondolkodás és az egyediség! Csodaszép szendvicseket kaptam! Megvárom, míg mindeni elküldi és megosztom veletek is! 😀
A képeket a különbségkeresőről vasárnapig várom!
Szép napot! Éva néni
Április 1-jei házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea
Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok! 😊
Remélem, sikerült a 9-es szorzótáblával megbarátkoznotok!
Ügyesen, önállóan leírtátok a füzetetekbe!
Ma begyakoroljuk ezt az utolsó szorzótáblás részt is!
Matematika:
mf.: 49-50. o. feladatai
Szorgami: KSz.: 64.o. (Erre a hétre.)
Olvasás: Petőfi Sándor: Anyám tyúkja OK. 110.o
Kérd meg szüleidet, olvassák fel neked a verset! Esetleg, ha emlékeznek rá, mondják el emlékezetből! Te is olvasd fel versszakonként! Ha valamelyik szót nem érted, beszéld meg szüleiddel!
Számozd be a versszakokat!
Beszéljétek meg a vers végén található kérdéseket!
Kösd össze az összecsengő sorvégi rímeket! Páros rímeket fogsz találni, ami azt jelenti, hogy az 1-2. sor vége rímel, illetve a 3-4. sor vége párban cseng össze.
Mf.:59.o / 3. szóban 👄
Mf.: 59.o / 4.
Készíts illusztrációt az olvasás füzetedbe a versről! A tulipános láda is legyen rajta, ha lehet! 😉
Tanulni: A verset jövő hét szerdáig mindenki tanulja meg, és videó formájában küldd el nekem!
Nagyon várom a szép, pontos, hangsúlyos versmondásotokat!👏
Nyelvtan-írás: A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak tj-vel, tyj-vel.
Tk.: 86.o/ 4. 5.
Tollbamondás: az 5.a feladatnál lévő szöveget legyenek szívesek lediktálni gyermeküknek megbeszélés után a nyelvtan füzetbe! Biztassák gyermeküket szótagolásra (öndiktálásra)!
Az önellenőrzés és a leellenőrzés se maradjon el!
Testnevelés: Mozogjatok minden nap sokat a szabadban!⚽
Eredményes, jó munkát kívánok!😊
Jó reggelt kívánok! 😊
Remélem, sikerült a 9-es szorzótáblával megbarátkoznotok!
Ügyesen, önállóan leírtátok a füzetetekbe!
Ma begyakoroljuk ezt az utolsó szorzótáblás részt is!
Matematika:
mf.: 49-50. o. feladatai
Szorgami: KSz.: 64.o. (Erre a hétre.)
Olvasás: Petőfi Sándor: Anyám tyúkja OK. 110.o
Kérd meg szüleidet, olvassák fel neked a verset! Esetleg, ha emlékeznek rá, mondják el emlékezetből! Te is olvasd fel versszakonként! Ha valamelyik szót nem érted, beszéld meg szüleiddel!
Számozd be a versszakokat!
Beszéljétek meg a vers végén található kérdéseket!
Kösd össze az összecsengő sorvégi rímeket! Páros rímeket fogsz találni, ami azt jelenti, hogy az 1-2. sor vége rímel, illetve a 3-4. sor vége párban cseng össze.
Mf.:59.o / 3. szóban 👄
Mf.: 59.o / 4.
Készíts illusztrációt az olvasás füzetedbe a versről! A tulipános láda is legyen rajta, ha lehet! 😉
Tanulni: A verset jövő hét szerdáig mindenki tanulja meg, és videó formájában küldd el nekem!
Nagyon várom a szép, pontos, hangsúlyos versmondásotokat!👏
Nyelvtan-írás: A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak tj-vel, tyj-vel.
Tk.: 86.o/ 4. 5.
Tollbamondás: az 5.a feladatnál lévő szöveget legyenek szívesek lediktálni gyermeküknek megbeszélés után a nyelvtan füzetbe! Biztassák gyermeküket szótagolásra (öndiktálásra)!
Az önellenőrzés és a leellenőrzés se maradjon el!
Testnevelés: Mozogjatok minden nap sokat a szabadban!⚽
Eredményes, jó munkát kívánok!😊
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...
![](file:///C:/Users/HORVTH~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg)
-
Sziasztok ! Mivel újra hétfő, itt a környezet óra ! Szeretnélek benneteket megdicsérni , egyre ügyesebben oldjátok meg az online feladatok...
-
Sziasztok Gyerekek! A mai fejlesztő órán a LEARNING APPS -ra kattintva, belépés után a mappában találtok 2 új feladatot. Van aki még az ...
-
Kedves Gyerekek! Újabb jeles naphoz érkeztünk! Hogy kitaláljuk, meg kell fejtenetek egy rejtvényt a LEARNING APPS felületen! Válasszáto...