2021. április 14., szerda

technikához Horváth Erika

Kedves Szülők és Gyerekek!

A technika feladathoz ajánlott tájékoztató füzetek közül, Gergő anyukája átküldte azt a részt, amelyiket én csak képként tudtam feltenni. Itt a link hozzá, innen is meg tudjátok nézni.  



takarékos háztartás 

 nyelvtan 04.14. online órán megoldott és házi feladatok Horváth Erika

Kedves Szülők és Gyerekek! 

Az órán átismételtük az igékről, igekötős igékről tanultakat. Annak ellenére, hogy lemásolták a baglyos részeket, sokan még mindig nem tudják elmondani sem a szabályokat! 

A baglyos részeket tudni kell!

Napi másolás ezért az igekötős igékre vonatkozó baglyos részek lemásolása! A leggyakoribb igekötők  már volt, de aki nem tudja elmondani, ő ezt is másolja le újra! 

baglyos részek! 

nyelvtan könyv: 71.ol. -leggyakoribb igekötők

nyelvtan könyv: 72.-73.ol. igekötő az ige előtt áll

nyelvtan könyv: 74. ol. igekötő az ige után áll

nyelvtan könyv: 76. ol. igekötő és az ige között egy másik szó van

A baglyos szabályokat videóra is lehet mondani ha már tudod és elküldeni!


Megoldott feladatok és házi feladatok!

nyelvtan munkafüzet 84.ol. 1. 

házi feladat a 84.ol. 1.b. minden része. Karikázás, színessel átírás is!



nyelvtan munkafüzet 84.ol. 2. 

nyelvtan munkafüzet 85.ol. 4. a.

házi feladat a 85.ol. 4.b.



szorgalmi: tk. 77.ol. 5. mf 85.ol. 5. kiválasztani melyik írásmóddal írt szó a helyes. 

2021. 04. 14. Házi feladatok Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Egy pályázati lehetőségre szeretném felhívni a figyelmeteket, melyet József Attila születésnapján, április 11-én, a magyar költészet napján hirdettek meg iskolánk magyar irodalmat tanító pedagógusai. Tanulmányozd át a kiírást és ha valamelyik témakör felkeltette a figyelmedet, bátran pályázz versírással, rajzzal, énekléssel! Csütörtökön az online órán találkozunk, megbeszéljük a felmerült gondolatokat ezzel kapcsolatban. Nagyon örülnék, ha minél többen aktívan csatlakoznátok a témához!

Költészet napja – pályázati felhívás

Április 11-én, József Attila születésének napján ünnepeljük a MAGYAR KÖLTÉSZET NAPJÁT. Ebből az alkalomból a humán munkaközösség egy kis vetélkedésre hív benneteket!

Írjatok, rajzoljatok, énekeljetek vagy készítsetek bármilyen, a költészethez kapcsolódó digitális tartalmat. Hogy mire is gondolunk pontosan?

  • Írj verset, bármilyen témában!
  • „Én és a versem” címmel írj arról, hogy mit jelent neked a vers, VAGY ha van kedvenc versed, meséld el, hogy hogyan és miért lett az, VAGY mesélj el egy olyan eseményt az életedből, amikor egy vers nagyon sokat jelentett neked, mert elgondolkodtatott, felvidított vagy megvigasztalt.
  • Készíts bármilyen digitális tartalmat, ami a kedvenc költődhöz, vagy a kedvenc versedhez kapcsolódik. Készíthetsz Redmeta, LearningApps, Wordwall stb. feladatokat, vagy digitális faliújságot, idővonalat, könyvet, képregényt, ppt-t, szófelhőt stb. BÁRMIT, AMIT CSAK MEG TUDSZ ÁLMODNI ÉS ALKOTNI!!!
  • Rajzolj a kedvenc József Attila versedhez (megzenésített verset is választhatsz) szabadon választott technikával egy illusztrációt, vagy több versből egy montázst, vagy egy képregényt. A munkád hátoldalára írd rá a választott mű címét!
  • Zenésíts meg egy verset, VAGY csak találj ki hozzá dallamot és énekeld el, VAGY énekelj el egy megzenésített verset!Vedd fel telefonnal és küldd el!

Az elkészült alkotásodat, alkotásaidat (hiszen többet is készíthetsz egy kategóriából, vagy több kategóriában is indulhatsz) ÁPRILIS 30 – ig küldd el az alábbi e-mail-címre:

                                       kolteszetnapjapalyazat2021@gmail.com

Ne felejtsd el megírni a NEVED és az OSZTÁLYOD!!!

A beküldött pályamunkák korcsoportonként lesznek zsűrizve, díjazva és a legjobbak felkerülnek az iskola honlapjára is.

Korcsoportok a versnél, prózánál, éneknél és a digitális tartalomnál:

  • 3 – 4. osztály;   
  • 5 – 6. osztály;    
  • 7 – 8. osztály   
  • DE ha van olyan kisebb diák, aki ír vagy énekel, szintén elküldheti a pályamunkáját és külön díjazzuk az ő alkotását is.

Korcsoportok a rajznál:

  • leendő elsős 🙂
  • 1 – 2. osztály;
  • 3 – 4. osztály;
  • 5 – 6. osztály;
  • 7 – 8.osztály 

                                               VÁRJUK AZ ALKOTÁSOKAT!!


Tekintsd meg ezt a rövid összeállítást József Attiláról!

József Attila élete képekben

Kedvcsinálóként néhány József Attila verset küldök Nektek sok szeretettel! A megzenésített verseket ti is előadhatjátok egyénileg, párban vagy akár csoportban énekelve is! Rajzot is készíthetsz a kiírásnak megfelelően! Legyél kreatív!

József Attila: Rejtelmek ( Gyermekelőadás)

József Attila: Altató

József Attila: Kertész leszek

József Attila: Mama

József Attila: Harmatocska

József Attila: Gyöngy

A mai napon a következő házi feladatok várnak ránk:

Matematika:

Téma: A műveleti sorrend

Tk. 111.o / 7. 8. 9. 10.  (füzetbe)

Sárga mf. 40./ 1. 2. 

Szorgalmi: Mf.: 41.o./ 3.

A megoldásokat csütörtök estig kérem bemutatni.








 Olvasás 04.14. Horváth Erika

Élet a birtokon 

Kedves Szülők és Gyerekek!

Folytatjuk a varázslatos természetről szóló olvasmányok feldolgozását! Az lenne a kérésem, hogy figyelmesen olvassák/olvassátok el a feladatokat! Akinek innen a szülei írják ki a feladatokat, ők is sorban haladjanak, és ne maradjon ki semmi. Ha például aláhúzást kérek, akkor ne karikázás legyen!


A mai olvasmányunk Kiss Bitay Éva újabb írása, Élet a birtokon címmel. 

1. feladat Mielőtt elolvasnád az olvasmányt, írd le a füzetedbe, szerinted miről fog szólni!

2. feladat Melyik feldolgozott olvasmányt írta még az írónő? Írd a címét a füzetedbe!


Olvasd el az olvasmányt! 

3. feladat (mf.81.ol. 1a.) Gyűjts minél több állati lakhelyet! Írd őket a füzetedbe!

4. feladat (mf.81. ol. 2. ) Írd be a keretekbe a birtok egyes részeinek nevét!

5. feladat (mf.81.ol. 3.) Húzd alá, amikről NEM olvastál a szövegben!

6. feladat Karikázd be a szövegben kékkel, hogy mi a hím feladata!

7. feladat Húzd alá a szövegben pirossal azt a mondatot amiből kiderül, miért "családi birtokról" van szó!

8. feladat Húzd alá a szövegben zölddel, hogy milyen módon jelölik ki a területüket a vadon élő állatok!

9. feladat Ha van valamilyen állatod, pár mondatban mutasd be milyen kuckója, lakhelye van. Le is rajzolhatod! Ha nincs háziállatod a kertben élő állatot is választhatsz, és az ő "otthonáról" írj, rajzolj! 

érdekesség az utolsó feladathoz: A kerti fúrt kutunkban a műanyag csőben levelibéka él. Télen leássa magát a homokba a kút mélyén, most tavasszal pedig felmászik a csövön belül napozni. Ha fázik, visszahúzódik a talajba. Nyáron amikor minden kizöldül a fákon a levelek közt bújik meg, és csak "éneke" árulja el ottlétét.


 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...