technikához Horváth Erika
Kedves Szülők és Gyerekek!
A technika feladathoz ajánlott tájékoztató füzetek közül, Gergő anyukája átküldte azt a részt, amelyiket én csak képként tudtam feltenni. Itt a link hozzá, innen is meg tudjátok nézni.
nyelvtan 04.14. online órán megoldott és házi feladatok Horváth Erika
Kedves Szülők és Gyerekek!
Az órán átismételtük az igékről, igekötős igékről tanultakat. Annak ellenére, hogy lemásolták a baglyos részeket, sokan még mindig nem tudják elmondani sem a szabályokat!
A baglyos részeket tudni kell!
Napi másolás ezért az igekötős igékre vonatkozó baglyos részek lemásolása! A leggyakoribb igekötők már volt, de aki nem tudja elmondani, ő ezt is másolja le újra!
baglyos részek!
nyelvtan könyv: 71.ol. -leggyakoribb igekötők
nyelvtan könyv: 72.-73.ol. igekötő az ige előtt áll
nyelvtan könyv: 74. ol. igekötő az ige után áll
nyelvtan könyv: 76. ol. igekötő és az ige között egy másik szó van
A baglyos szabályokat videóra is lehet mondani ha már tudod és elküldeni!
Megoldott feladatok és házi feladatok!
nyelvtan munkafüzet 84.ol. 1.
házi feladat a 84.ol. 1.b. minden része. Karikázás, színessel átírás is!
nyelvtan munkafüzet 84.ol. 2.
nyelvtan munkafüzet 85.ol. 4. a.
házi feladat a 85.ol. 4.b.
szorgalmi: tk. 77.ol. 5. mf 85.ol. 5. kiválasztani melyik írásmóddal írt szó a helyes.
Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!
Egy pályázati lehetőségre szeretném felhívni a figyelmeteket, melyet József Attila születésnapján, április 11-én, a magyar költészet napján hirdettek meg iskolánk magyar irodalmat tanító pedagógusai. Tanulmányozd át a kiírást és ha valamelyik témakör felkeltette a figyelmedet, bátran pályázz versírással, rajzzal, énekléssel! Csütörtökön az online órán találkozunk, megbeszéljük a felmerült gondolatokat ezzel kapcsolatban. Nagyon örülnék, ha minél többen aktívan csatlakoznátok a témához!
KEDVES GYEREKEK!
Április 11-én, József Attila születésének napján ünnepeljük a MAGYAR KÖLTÉSZET NAPJÁT. Ebből az alkalomból a humán munkaközösség egy kis vetélkedésre hív benneteket!
Írjatok, rajzoljatok, énekeljetek vagy készítsetek bármilyen, a költészethez kapcsolódó digitális tartalmat. Hogy mire is gondolunk pontosan?
Az elkészült alkotásodat, alkotásaidat (hiszen többet is készíthetsz egy kategóriából, vagy több kategóriában is indulhatsz) ÁPRILIS 30 – ig küldd el az alábbi e-mail-címre:
kolteszetnapjapalyazat2021@gmail.com
Ne felejtsd el megírni a NEVED és az OSZTÁLYOD!!!
A beküldött pályamunkák korcsoportonként lesznek zsűrizve, díjazva és a legjobbak felkerülnek az iskola honlapjára is.
Korcsoportok a versnél, prózánál, éneknél és a digitális tartalomnál:
Korcsoportok a rajznál:
VÁRJUK AZ ALKOTÁSOKAT!!
Tekintsd meg ezt a rövid összeállítást József Attiláról!
Kedvcsinálóként néhány József Attila verset küldök Nektek sok szeretettel! A megzenésített verseket ti is előadhatjátok egyénileg, párban vagy akár csoportban énekelve is! Rajzot is készíthetsz a kiírásnak megfelelően! Legyél kreatív!
József Attila: Rejtelmek ( Gyermekelőadás)
A mai napon a következő házi feladatok várnak ránk:
Matematika:
Téma: A műveleti sorrend
Tk. 111.o / 7. 8. 9. 10. (füzetbe)
Sárga mf. 40./ 1. 2.
Szorgalmi: Mf.: 41.o./ 3.
A megoldásokat csütörtök estig kérem bemutatni.
Olvasás 04.14. Horváth Erika
Élet a birtokon
Kedves Szülők és Gyerekek!
Folytatjuk a varázslatos természetről szóló olvasmányok feldolgozását! Az lenne a kérésem, hogy figyelmesen olvassák/olvassátok el a feladatokat! Akinek innen a szülei írják ki a feladatokat, ők is sorban haladjanak, és ne maradjon ki semmi. Ha például aláhúzást kérek, akkor ne karikázás legyen!
A mai olvasmányunk Kiss Bitay Éva újabb írása, Élet a birtokon címmel.
1. feladat Mielőtt elolvasnád az olvasmányt, írd le a füzetedbe, szerinted miről fog szólni!
2. feladat Melyik feldolgozott olvasmányt írta még az írónő? Írd a címét a füzetedbe!
Olvasd el az olvasmányt!
3. feladat (mf.81.ol. 1a.) Gyűjts minél több állati lakhelyet! Írd őket a füzetedbe!
4. feladat (mf.81. ol. 2. ) Írd be a keretekbe a birtok egyes részeinek nevét!
5. feladat (mf.81.ol. 3.) Húzd alá, amikről NEM olvastál a szövegben!
6. feladat Karikázd be a szövegben kékkel, hogy mi a hím feladata!
7. feladat Húzd alá a szövegben pirossal azt a mondatot amiből kiderül, miért "családi birtokról" van szó!
8. feladat Húzd alá a szövegben zölddel, hogy milyen módon jelölik ki a területüket a vadon élő állatok!
9. feladat Ha van valamilyen állatod, pár mondatban mutasd be milyen kuckója, lakhelye van. Le is rajzolhatod! Ha nincs háziállatod a kertben élő állatot is választhatsz, és az ő "otthonáról" írj, rajzolj!
érdekesség az utolsó feladathoz: A kerti fúrt kutunkban a műanyag csőben levelibéka él. Télen leássa magát a homokba a kút mélyén, most tavasszal pedig felmászik a csövön belül napozni. Ha fázik, visszahúzódik a talajba. Nyáron amikor minden kizöldül a fákon a levelek közt bújik meg, és csak "éneke" árulja el ottlétét.
Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...