2021. március 24., szerda

2021. 03. 24. Házi feladatok Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!

Jó reggelt kívánok!

Néhány héttel ezelőtt, amikor még iskolába jártunk, említettem Nektek, gyerekek, hogy a történelmi olvasmányok befejezése után történelmi kvízjátékot fogunk játszani a KAHOOT! online játékkal. Akkor még úgy terveztem, hogy az osztályteremben csapatmunkában versengünk, így ismételjük át, foglaljuk össze a magyar történelem jeles eseményeit, példát adó személyeit, jelképeit a honfoglalástól a török hódoltság koráig. A kvízjátékot időben elkészítettem, de most nem az iskolában, hanem ki-ki maga otthon indíthatja majd el a Teams felületén, amelyre a játék linkjét fel fogom tölteni

A TÖRTÉNELMI KVÍZ IDŐPONTJA:

2021. MÁRCIUS 26. (péntek) 9.00-10.00 óráig 

az online órára kijelölt időpontban kerül sor.

A versenyre addig még tudtok készülni a történelmi olvasmányok átismétlésével, az olvasókönyv lapozgatásával, a képek, események, jellegzetes tárgyak, időpontok átismétlésével, az olvasási munkafüzetben az időszalag tanulmányozásával. 

A játék során 16 kérdést teszek fel egyenként négy lehetséges választ megadva, melyek közül neked a helyeset kell kiválasztani és rákattintani. Rögtön visszajelzést kapsz, hogy jó vagy rossz a válaszod. Nálam pedig a játék végén megjelenik, ki hány helyes választ tudott adni, valamint az is kiderül, kik voltak a játék során a legügyesebbek. Hasonló, mint a "Legyen Ön is milliomos" tévés játék. Igaz, milliókat nem tudok ígérni Nektek, de azt igen, hogy egy jó játékot játszhatunk együtt, ahol még tanulni is tudunk!😊

Az online játékot egyben Főpróbának is tartom a hasonló jellegű feladatok megoldásához. Nem baj, ha elsőre nem úgy sikerül a technikai része, mint szeretnéd! Jó lenne, ha a kezdésnél felnőtt segítséged is lenne! 

Eredményes felkészülést kívánok!


A mai napon a következő feladatok várnak ránk:

Matematika:  Online óra (9.00-9.45)

Téma: Mérések, mértékek, mértékváltások

A matek felszereléseddel együtt 10 perccel az órakezdés előtt legyél jelen a Teams-ben!

Az óra végén az elkészített feladatokat és a házi feladatokat ide fogom feltenni, frissítve a reggeli bejegyzést.

HÁZI FELADAT:

Számoljunk mf. 62.o. / 7.bc   74.o/ 9. 10.

Környezetismeret:

Téma: Nézz magadba, nézz körül! Egy kis illemtan

1. Tk.: 52-53.o. Olvasd el a tankönyvi szöveget a témáról!

2. Készíts rövid vázlatot a füzetedbe a megadott szempontok alapján! Írd le a vázlatpontokat és mellé jegyzeteld ki a legfontosabb tudnivalókat!

    I. Köszönés:

   II. Bemutatkozás:

 III. A beszélgetés alapvető illemszabályai:

  IV. Illemszabályok a mindennapi életben:

3. Oldd meg a Mf.: 56-57.o. feladatait!

Az írásbeli feladatokat (füzet, munkafüzet) vasárnap estig kérem lefotózva elküldeni!

4. Olvasd el iskolánk digitális oktatás során  betartandó etikettjét! Törekedj ezek betartására!


Házirend az online – digitális oktatásban – Etikett  

  1. Az előre bejelentett online órán a részvétel kötelező. 
  2. Az online órákon mindenkinek úgy kell megjelenni mintha rendes tantermi órán, lenne, és oda kell készíteni a megfelelő eszközöket, ami az adott órához szükséges. 
  3. A kamerákat a tanár kérésére bekapcsolva kell tartani, hiszen az online óra ugyanolyan tanítási óra, mint a valós, csak külső helyszínről az adott platformon.  
  4. A mikrofont a bejelentkezéskor kötelező bekapcsolni, majd rögtön utána lekapcsolni, a továbbiakban pedig a szaktanár utasításait kell követni. Kizárólag a saját mikrofonodat kapcsolhatod ki vagy be! 
  5. A tanóra ideje alatt nem lehet mással foglalkozni, nem lehet enni, járkálni, mindenkinek látszania illetve elérhetőnek kell lennie mindvégig. 
  6. Figyelmeztetésben részesülsz, ha 
    – Az online órán a magatartásoddal zavarod az órát, 
    – Többszöri felszólításra sem tartod be az itt leírt magatartási, viselkedési szabályokat. 
    A figyelmeztetés fokozatai az iskola házirendjében leírtak alapján kerülnek meghatározásra. 
  7. Az órai kommunikáció a szokott módon történik, ha a tanár kérdez az adott a tanulónak válaszolnia kell a megszokott formában a feltett kérdésre. A Teams jelentkezés funkcióval lehetőséged van szót kérni és felszólítás esetén a mikrofon bekapcsolásával lehet beszélni. 
  8. A pedagógus által a digitális platformon közzétett feladatokra, bejegyzésekre a tanuló visszajelzést ad a kért módon (ez lehet egy like jel, szöveges válasz, stb.) 
  9. Ha valakinek problémája akad a tanóra közben, azt jeleznie kell tanárnak, senki nem távozhat az online térből engedély nélkül. Aki nem tud részt venni egy adott órán, előre kell jeleznie a szaktanárnak illetve az osztályfőnökének. Az online óráról való hiányzásokat nyilvántartjuk. 
  10. A szülők a pedagógus engedélyével tartózkodhatnak az online órán. Főként az alsó tagozatos tanulók számára szükséges technikai segítségnyújtás céljából. 
  11. A tanár-diák iskolai kommunikáció csak hivatalos felületen történhet.  (Kréta üzenetek, Teams csevegés, email) + ( Messenger)
  12. A tanárok munkanapokon maximum 8:00-18:00-ig érhetők el a digitális platformon, ezért kérjük a munkák határidőre történő benyújtását. 
  13. A határidőre be nem adott feladatokra elégtelen osztályzat adható. 
  14. Technikai problémákat jelezd osztályfőnöködnek vagy az iskola titkárságán.


 Olvasás 03.24. Horváth Erika

Nemzeti jelképeink

Kedves Szülők és Gyerekek! 

A történelmi olvasmányok fejezet utolsó részéhez érkeztünk. 

Olvassátok el az olvasókönyv 107.oldalán a Nemzeti jelképeink című szöveget, és tanulmányozzátok a képeket is. 

A mesefüzet vonalas oldalára válaszoljatok az alábbi 7 kérdésre a szöveg alapján! A mesefüzet üres oldalára rajzoljátok le (színesben) a nemzeti lobogónkat és a címert. 

1. Mik a magyar zászló színei? 

2. Melyik szín jelképezi a reményt?

3. Hogyan jelöli a címer a folyókat? 

4. Sorold fel melyek a legfontosabb folyókat, amelyeket jelölték a címerben?

5. Ki a nemzeti himnuszunk költője? 

6. Ki zenésítette meg a Himnuszt? 

7. Mit ünneplünk a Himnusz születésének napján? 


napi másolás: A Himnusz olvasókönyvben lévő részletét másold le! 


A mesefüzet fotójának  7 kérdésről, két rajzról és a napi másolásról visszaküldési határideje: 2021.03.25. 

A Himnuszt illik tudni minden magyar embernek! Tanuld meg az olvasókönyvben lévő részletet! A Himnusz elmondása alatt illik egyenesen állni. Kérlek a videón is így mond el! 

A videók küldési határideje : 2021.03.30.




szorgalmi kérdések: 

Az alábbiak megválaszolásához egy kis kutatómunkára van szükség. A válaszokat és az esetleges rajzokat a mesefüzetbe készítsétek el! 

Mivel szorgalmi feladat, lehet válogatni a kérdések között, vagy akár mindre válaszolni.

1. Nemzeti ünnepeink is vannak.  Mikor vannak és mit ünneplünk ilyenkor? Az ünnepre jellemző jelképes tárgyakat rajzold a mesefüzet üres oldalára!

2. Melyik más országok választották zászlójuk színeinek ugyanazt a hármat, mint mi? Sorold fel ezeket az országokat! Az üres oldalra melléjük is rajzolhatod ezeket a zászlókat!

3. A címerben 3 hegycsúcsot is szimbolizáltak jelekkel. Melyek ezek a hegycsúcsok? Hány méter magasak? Amelyek nem a jelenlegi határon belül vannak melyik szomszédos országban találhatóak? 

4. Első királyunk amikor a pogányság helyett felvette a kereszténységet, ezt kifejezte azzal is, hogy egy vallási vezetőtől kért koronát. Ki volt ez a vezető? A címeren mi jelképezi, hogy a kereszténységet választotta népünknek? 

5. A nemzeti himnusz költője, mint az olvasókönyvi fotón is látszik az egyik szemével nem lát. Mi történt vele? 

szorgalmi feladatok visszaküldési határideje: 2021.03.30. 












 nyelvtan 03.24. Horváth Erika

Kedves Szülők és Gyerekek! 

A tegnapi online órán a rendszerhibák ellenére átismételtük a múlt idejű igéket, és a jövő idejű igék szabályait. 

A mai feladatok ezek gyakorlásához lesznek. 

nyelvtan munkafüzet: 72.ol. 6. a, b, c, d, 

nyelvtan munkafüzet:  72. ol. 7.a 

nyelvtan munkafüzet: 73.ol. 10. 


szorgalmi feladatok: 

nyelvtan munkafüzet: 73.ol. 8.a,b, 

 nyelvtan munkafüzet: 73.ol. 9.a, b, (b, részt a füzetbe írd)

múlt idejű igék -főnevek

jelen és múlt idejű igék

igék gyakorlás

igék gyakorlásai


visszaküldési határidő: 2021. 03. 25.

 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...