2020. április 20., hétfő

Április 20-i házi feladatok - Hegedűsné Kiss Andrea

Kedves Tanítványaim! Tisztelt Szülők!
Jó reggelt kívánok!🌞

A mai napon a következő házi feladatok várnak rátok:


Matematika:
A pénteki házi feladat során több gyereknek gondot okozott a tk. 82.o 1. feladata.
Vedd elő és javítsuk ki együtt!
Gábor egy héten kétszer jár úszni, mindig hétköznapokon.
Milyen variációk lehetségesek, mely napokon járhat úszni?
Megoldás: Gondolj arra, hogy a sorban haladással elkerülheted, hogy valami kimaradjon, illetve kétszer is szerepeljen. Kezdd a hétfővel, haladj végig, folytasd a keddel, haladj végig, és így tovább!
Hétfő-Kedd, Hétfő- Szerda, Hétfő- Csütörtök, Hétfő- Péntek (4)
Kedd- Szerda, Kedd- Csütörtök, Kedd- Péntek (3)
Szerda- Csütörtök, Szerda- Péntek (2)
Csütörtök- Péntek (1)
Összesen 10 lehetséges variáció van, ezeket kellett soronként bekarikázni.

Gyakorlás: Elemi számolás 
KSZ.: 18.o. / 1. 2.
KSZ.: 75.o. / 1. 2.
Tk.: 82.o. / 4. Rajzold le a füzetedbe! Csalafinta feladat!😉


Olvasás: Móra Ferenc: A jó orvosság  (Ok.: 116.o.) 🐄
Móra Ferenc lánya volt Móra Anna ( Panka), akikről ez a történet szól.
Búvárkodj az interneten! Keress képeket Móra Ferencről és Móra Pankáról!👧
Több művet is felfedezhetsz, melyet Móra Ferenc a lányáról, a lányának írt! ( Sétálni megy Panka)
Omf.:
71.o /1. Gyakorold a szavak olvasását! Tapsold el őket szótagolva!
71.o /3. Pótold a mondatok hiányzó szavait a szöveg alapján!
71.o/4.a  Az olvasmány tartalmát 4 vázlatpontban láthatod itt. Jelöld az olvasmány margójára az adott sorszámmal jelölve, melyik rész mettől meddig tart! Válaszd el vízszintes vonallal az egyes részeket egymástól!
71.o/4.b Rajzold le az orvosságokat!
71.o/4.c Írd le a füzetedbe, mit evett, ivott Panka a tanyán! Folytathatod az előző óra munkáját!
76.o/6. Kösd össze az írói kifejezést a köznapival!
Szómagyarázat készítése a füzetbe. Nézz utána a Szóbúvár gyermeklexikonban vagy az interneten a következő szavaknak, írd le a jelentésüket!

  • puszta
  • tanya
  • kolomp
  • csorda
Gyakorold ki az elbeszélést hangos olvasással!
Húzd alá a hosszú szavakat! Először azokat külön gyakorold ki!
Érzékeltesd a szereplők érzéseit hangsúlyozással!
Készítsetek szüleiddel 1 perces olvasás videót ebből az olvasmányból! Válaszd ki a neked legjobban tetsző részt! Határidő: Csütörtök este 8.😊

Nyelvtan-írás: A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak
Mf.: 69.o/ 4. 5. (Ismétlés)
Tk.: 88.o/ 1. 2.  A -tsz-szel, -dsz-szel, gysz-szel írt szavak helyesírása és kiejtése (új anyag)
A 2.c feladatot a nyelvtan füzetedbe készítsd el! (115.óra+ dátum) Erről kérek fotót!
Az oldal alján található szabályt próbáld értelmezni. Vizsgáld meg a kiejtés és a helyes leírás közötti különbséget!
Ne felejtsd: mindig szótagold leírásukkor a szavakat! Öndiktálás!
Kiejtéskor hosszú cc-t hallasz, de leírásukkor:
tsz  tszer, látsz, hallgatsz,hatszor,

dsz   tudsz maradsz, izzadsz, elsüllyedsz,

gysz   négyszer, megfagysz, fogysz, hagysz


Eredményes tanulást kívánok!


















6 megjegyzés:

 Erkölcstanhoz segédirodalmak Aki szeretné átnézni amit órán mutattam megyei értéktárba került dolgokat, illetve egy általam összeállított ö...